KATEGORİ YÖNETİMİNDE MÜZAKERE TEKNİKLERİ
KATEGORİ YÖNETİMİNDE MÜZAKERE TEKNİKLERİ Gerek satınalma yöneticileri, gerekse kategori yöneticileri için başlangıç noktası; iş ortaklığı anlayışıyla uzlaşmacı bir ortamın yaratılmasıdır. ... devamı
TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİ NEDİR?
TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİ NEDİR ? Önce verimliliğin tarifinden başlayayım. Zira henüz bu konuda fazla mesafe alamadığımız ortadadır. Kısa tarif olarak; ‘en az girdi ile en fazla çıktı elde ... devamı
BÜTÇE NEDİR, NE DEĞİLDİR?
BÜTÇE NEDİR, NE DEĞİLDİR ? Bu yazıda, ‘bütçe nedir’in cevabı yanında, ne olmadığı ve nasıl yanlış anlaşıldığı da bulunacaktır. Bütçe; devletlerin, kuruluşların, ailelerin ve ... devamı
CANLA MAL ARASINDA KALDIK!
CANLA MAL ARASINDA KALDIK! Covid19 Koronavirüs bizi arada derede bıraktı. İşe mi gitmeli miyim evde mi kalmalıyım bilemiyorum. İşe gidersem ölür müyüm gitmezsem işsizlikten ölür müyüm? Bir ... devamı
PLANOGRAM NEDİR?
PLANOGRAM NEDİR ? Bu konuda değişik tarifler var. “ Satışları en üst düzeye çıkarmak için ürünlerin raflara nasıl yerleştirilmesi gerektiğini gösteren bir diyagram veya model” deniyor.” ... devamı
YA TEDARİK ZİNCİRİ KOPARSA?
YA TEDARİK ZİNCİRİ KOPARSA? Perakende ve Covid-19 Yetkililer kendi OHAL’inizi yaratın ve evden çalışın diyorlar. Birçok şirket uzaktan çalışma koşullarını sağladı ve yürürlüğü koydu. ... devamı
PERAKENDE HAYATLAR
PERAKENDE HAYATLAR Sadece ülkemizi değil dünyayı etkisi altına alan ve çözümü henüz bulunamayan ve Covid-19 adıyla anılan Koronavirüsü ile mücadelemiz belirsizlikler içinde devam ediyor. Perakendeci ... devamı
KRİZ DÖNEMİNDE PERAKENDECİLİK
KRİZ DÖNEMİNDE PERAKENDECİLİK Krizin birçok tarifini yapabiliriz ama bunu yapmayacağım. Son zamanlarda dünyanın başına musallat olan korona virüsün etkilerine de fazla girmeyeceğim. Zira virüs ... devamı
KORONA VİRÜSÜ VE AVM
KORONA VİRÜSÜ VE AVM İçişleri bakanlığı tarafından yayınlanan genelgeyle geçtiğimiz gece itibari ile yarın çoğu işyeri radikal bir şekilde kapanıyor. Doğal olarak AVM içindeki sinemalar, ... devamı
İKİ ÜLKEDE İKİ ALIŞVERİŞ
İKİ ÜLKEDE İKİ ALIŞVERİŞ Gelişmiş ülkelerin güdümündeki küresel kurumlar, gelişmekte olan ülkeleri mutlu edecek sanal tablolar çizmeyi iyi beceriyorlar. Bu şekilde de güya satınalma gücü ... devamı
MÜŞTERİYLE TAKİP MESAFEMİZ NE KADAR OLMALI?
MÜŞTERİYLE TAKİP MESAFEMİZ NE KADAR OLMALI? Bu sorunun cevabı sizce değişir mi? Markaya göre, Operasyonel Lidere Göre, İşverene göre, İş görene göre, İnsan Kaynaklarına göre, ... devamı
FAVÖK TUTKUSU BOŞUNA DEĞİL
FAVÖK TUTKUSU BOŞUNA DEĞİL FAVÖK, şirketlerin faiz, amortisman ve vergi öncesi kârını gösterir. FAVÖK = Brüt Kâr – Faaliyet Giderleri + Amortisman veya FAVÖK = Esas Faaliyet Kârı + Amortisman ... devamı