Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Perakendede Mobil Etkinin Yükselişi


Perakendede Mobil Etkinin Yükselişi :Akıllı telefonların mağazacılığa etkisi

Deloitte Türkiye ile Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) tarafından hazırlanan “Perakendede mobil etkinin yükselişi: Akıllı telefonların mağazacılığa etkisi” raporuna göre, Türkiye’de e-perakende son senelerde büyük bir gelişim göstererek, yılda %40’ın üzerinde büyüme sağladı. Buna paralel olarak artan akıllı telefon kullanımı ile birlikte 2012’de mobil perakende (m-perakende) pazarının yaklaşık 300 milyon TL’lik bir büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor.

Rapora göre, Türkiye’de 2012 yılında akıllı telefonların perakende satışlarına 1,7 milyar TL’lik etkisi oldu. Böylece mobil etki, 300 milyon TL olarak öngörülen 2012 mobil perakende satışlarının yaklaşık 6 katı kadar gerçekleşti. Günümüze baktığımızda ise Türkiye nüfusunun %15’inin akıllı telefonu bulunuyor ve bu tüketicilerin %22’si telefonlarını alışveriş öncesinde veya sırasında alışverişlerine destek amaçlı kullanıyor.

Rapora http://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/consumer-business/articles/the-dawn-of-mobile-influence-insights.html linkinden ulaşabilirsiniz.




Referanslarımızdan Bazıları

metropol
balmar
kimberyl
unilever
kocaeli-üni
rammar