Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Veeam 2016 Erişilebilirlik Raporu: Perakendede kesintisiz çalışmanın önemi


Veeam 2016 Erişilebilirlik Raporu: Perakendede kesintisiz çalışmanın önemi

Perakende de kesintisiz çalışma

Müşteri verisi benzersiz bir müşteri deneyimi yaratmanın yanında giderek daha fazla oranda perakende ortamının bir parçası haline geliyor. Kesintisiz çalışan perakende dünyasında bu tür her an erişilebilir veriye sahip olmak müşteriye sağladığı faydayla itibar kaybı arasındaki fark anlamına gelebilir.

Teknolojik inovasyonun hızı ve buna bağlı olarak kullanım kolaylığı sayesinde pek çok tüketici, perakendecilerden daha çok iç içe geçmiş dijital ve gerçek dünya ilişkisi bekliyor. Konu online alışveriş yapmak ya da favori mağazasından kendine özel indirimlere bakmak da olsa perakende dünyası geçtiğimiz yıllarda gözle görülür şekilde değişti.

Bugün ilk izlenimimiz şirketlerin web siteleri, bilginin erişilebilirliği ve bunlara ne kadar kolay ulaşılabildiği. Broşürlerinizin PDF versiyonlarının olduğu basit bir sayfa oluşturmak artık dijital dünya için yeterli değil.

Dijital bir ortama geçişin ayrılmaz parçası da kesintisiz çalışan bir iş modelinin benimsenmesi. Perakendeciler için müşterilerine en büyük vitrini sağlayacak olan şey çalışma zamanını artırmak. Veeam’in 2016 Erişilebilirlik Raporu iş kritik bir uygulama arızasının ortalama maliyetinin saat başına 80 bin dolara yakın olduğunu gösteriyor. Bu yüzden tüm sistemin fonksiyonelliğinin sürdürülmesi, harcamaların düşürülmesi ve müşteri sadakatiyle güvenini kazanmak adına önemlidir.

Kesintisiz çalışma modelini sağlamak işletmelerin müşterilerinin her an ve her yerden online platformlarına erişimini sağlamak anlamına gelir. Eğer web sitesine erişilemiyorsa ya da müşterilerin tercihlerine göre onlara özel bir deneyim sağlanamıyorsa müşteriler bunları sağlayabilen diğer perakendeciye geçerler. Erişilebilirlik Raporu’na perakende, dağıtım ve lojistik sektöründen cevap verenlerin yüzde 70’i, uygulama arızasının müşterilerin kendilerine olan güvenlerini kaybetmesi sonucunu doğurabileceğinden bahsediyor.

Bununla birlikte müşteri memnuniyeti yalnızca online olmakla ilgili değil. Ulaşılması zor olan yerlerdeki geleneksel perakende mağazaları aynı zamanda sorunsuz işlem deneyimi sağlayacak teknolojiye de sahip olmalılar. Bazen sadece satış anında bilgi girişi gibi basit bir şey bile müşteri deneyimini iyi ya da kötü etkileyebilir. Eğer hızlı bir şekilde gerçekleşirse muhtemelen müşteri geri gelecektir. Ama cevap vermeyen bir veri merkezi yüzünden gecikme olursa müşteri bir daha ki sefer başka bir yere gidecektir.

Perakende ortamında müşteriyi karşılayan teknolojinin ilerisine baktığımızda modern veri merkezi aynı zamanda başka bir önemli sorumluluğu da destekliyor; tedarik zinciri. Ürünleri dağıtım merkezlerinden mağazalara doğru olarak göndermek, böylesine hızlı hareket etmenin gerektiği bir ortamda başarı için kritiktir. Eğer veri merkezi kesintisiz çalışma taleplerine karşılık vermede yeterli değilse tüm işletmenin sunduğu değerler risk altında demektir. Karar vericiler, kendilerine işletmelerinde teknoloji açısından yeterli erişilebilirlik ve etkinliğe sahip olup olmadıklarını sormalılar. Kısacası ürünlerini taşınma sırasında ya da gerçek zamanlı stok seviyelerini izleyebiliyorlar mı?

Perakendeciler online mağazalarında gözle görülür yatırımlar yapmakta hızlılar. Ama her nedense konu veri merkezinin kalitesi ve erişilebilirliğini sağlamak olunca hala bazı soru işaretlerine sahipler. Dahası perakende, dağıtım ve lojistik sektörlerinden cevap verenlerin yüzde 71’i, kurumlarındaki veri merkezi modernizasyonunu yönlendiren asıl şeyin artan kullanıcı taleplerine seslenecek 7/24 kesintisiz iş akışını sağlamak olduğunda hemfikirler.

Modern perakende ortamındaki veri merkezi, iş kritik bir rolü yerine getiriyor. Veri tarafından yönlendirilen dünyada ihtiyaçlara karşılık vermek ve erişilebilir hale getirmek için adımlar atmak tüm perakendeciler için öncelikli olmak zorundadır.

Ozan İnan – Veeam Türkiye Ülke Müdürü




Referanslarımızdan Bazıları

pakmaya
oruc-market
dimes
hunca
anadolu-üniversitesi
ücler