Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Merchandising Yönetimi


Merchandising Yönetimi

Mağazacılık sektöründe kariyer hedefi olanların genel kültürü, pazarlama/ perakende, görsel mağazacılık ve vitrin yönetimi konularında güncel trendler yardımı ile sektörel uygulamalar vasıtasıyla uzmanlaşmak için bu eğitimi almaya hazır mısınız …

Merchandising Yönetimi

  • Perakendenin aynası mağazalarımızın satışımızdaki rolü
  • Marka kimliğinin yansıtıldığı mağazacılık yaklaşımları
  • Değişen perakendecilikte değişen müşteri beklentileri
  • Müşteri neden satın alır? Müşterimizi yeterince tanıyor muyuz?
  • Müşterinin satın alma düğmesine giden kısa yollar
  • Merchandising nedir / ne değildir / aslında neyi amaçlar?
  • Merhandising Terimleri
  • EFTD Tekniği (Effective Foot Traffic Designing)
  • Alışverişçi Pazarlaması (Shooper Marketing) – Merchandising arasındaki ilişkiyi maksimize etmek
  • Yaratıcı Mağaza Ambiyansı oluşturma
  • Ürün yerleşiminde dikkat edilmesi gerekenler
  • Veriye dayalı ürün yerleştirme stratejileri geliştirme (satış verisi, anket verisi vb. verilerle desteklenen
  •  yerleşim planları oluşturma)
  • Mağaza / Market içi sinyalizasyonunun standart hale getirilmesi (Posterler, panolar, afişler, işaretler)
  • Akış ve ritim yaratma
  • Odak noktası ve denge yaratma
  • Yoğunluk ve sıkışıklığın yönetimi
  • Satış alanlarının tasarımı
  • Özel günlere özel konsept ve plan oluşturma
  • Simetrik ve asimetrik düzenleme
  • İlişkilendirme ve kombinasyon tasarımı
  • Kendi kendini sattıran ürün düzenekleri kurmak
  • Işıklandırma, renkler ve renklerin kullanımı
  • Fon renklerinin ürün algısına etkileri
  • Aksiyon alanları ve ürün teşhirinde dikkat edilmesi gereken hususlar
  • Duvar üniteleri ve kullanım ilkeleri
  • Orta alan ürün teşhir üniteleri ve kullanım ilkeleri

 




Referanslarımızdan Bazıları

kenton
dimes
coskun
yeditepe
caykur
1e1