Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Perakendede Bütçe Yönetimi


Perakendede Bütçe Yönetimi

Perakende de Bütçe Yönetimi

Perakende işletmeler kendi içinde; Organize perakendecilik ve geleneksel perakendecilik olarak ikiye ayrılmaktadır. Geleneksel perakendecilik adından da anlaşıldığı üzere operasyonel süreçlerini geleneksel sürdürürken organize perakendecilik daha planlı süreçlerini yönetmektedir. Burada süreçleri disipline eden en büyük faktör Perakendede Bütçe Yönetimidir.

İşletmeler, yeni yılla ilgili hedefledikleri noktaya ulaşmaları için geçmiş yılın verilerini baz alarak planlarını uygulamaya alırlar. Bütçeler sapma paylarını düşünerek aylık, üç aylık, altı aylık ve yıllık olarak yakın takip altına alınır. Gerçekleşme oranlarının takip edilmesi gerekmektedir. Bu durum operasyon yöneticilerini disiplinli çalışmaya ve plandan ayrılmamasını sağlar.

Çok daha önemlisi yatırımcısının yanlış yatırım yapmasını engeller. Nakit akışını düzenlediği gibi finansman giderinin artmamasını yada azalmasını sağlar. Tüm orta ve üst düzey yöneticileri işbirliğine zorlar.

KARGEM olarak yılın başında BÜTÇE  YÖNETİMİ yapılmamış olsa bile ilk fırsatta yapılmasını öneriyoruz. En azından SATIŞ ve GİDER BÜTÇESİ mutlaka yapılmadır.

Bu konuda perakende kökenli perakende uzmanlarıyla sizlere destek vermek istiyoruz.

destek@kargem.com.tr adresinden lütfen iletişime geçiniz.




Referanslarımızdan Bazıları

perder-ege
greens
sultanlar
bta
pakbak
oruc-market