Perakendede Marj Yönetimi
Perakende sektöründeki işverenlerin devamlılığını sağlamak zorunda oldukları 2 şey vardır; İşletmenin Karlılığı ve Artan Memnun Müşteri. Bu iki faktör ayrılmaz ikilidir. Çünkü karlı olmayan şirket koruması gereken müşterinin maliyetine bütçe ayıramaz. Perakende işletmeler mağazalaşma süreçlerine devam ettiği sürece farklı lokasyonlarda değişken müşteri beklentilerine cevap vermeleri gerekmektedir. İşte bu beklenti karşısındaki cevapların içeriği kalite FİYATLANDIRMA politikasıdır. Yani Perakende de Marj Yönetimi’dir.
Hem işletme karlılığını korurken diğer taraftan artan rekabet karşısında uygun fiyat uygulamasıyla müşteri devamlılığını sağlamak zorundadır işletme. Artan rekabet tedarikçi için fırsat gibi görünse de bu süreçi iyi yönetemeyen taraflar karsız neticeyle karşı karşıya geleceklerdir.
Bu durumda çok iyi okunması gereken 2 nokta vardır.
- Veri Analizi,
- Rakip Analizi,
Rakibine duyarlı, verisini iyi okuyan satınalma satış yöneticileri için MARJ süreç yönetemi artık çok kolaydır. Çok farklı lokasyonlarda farklı yada aynı ürünler satılsada FİYATLANDIRMA farklı olabilir.
KARGEM olarak etkili MARJ YÖNETİMİ uygulamalarında siz değerli firmalarımıza hizmet verebiliyoruz. Konuyla ilgili iletişime geçmek için destek@kargem.com.tr adresine mail atınız.