Lokasyon Seçimi ve Konsept Uygulama
Lokasyon Seçimi ve Konsept Uygulama perakendecilik sektörünün önem vermesi gereken bir diğer konudur. Detayları ile inceleyecek olursak;
LOKASYON SEÇİMİ;
Perakende işletmeler mağazalaşma kararını verdiklerinde yapmamaları gereken en önemli hata yanlış yer seçimidir.
Hitap ettiği hedef müşteri profilini iyi analizi edip, o müşteri profilinin var olduğu semti yada mahalleyi yani LOKASYONU tercih etmelidir. Lokasyon değiştirilebilir ancak müşteri değiştirilemez yada başka yerden taşıma sistemiyle mağazaya getirilemez. Lokasyondaki müşteri alışveriş deneyimlerine göre ürün gamı oluşturma, fiyatlandırma, satış politikası ve hatta çalışan profilinin seçiminde lokasyon etkili rol oynamaktadır.
KONSEPT UYGULAMA;
Lokasyon tercihi sonrasında müşteri profiline bağlı mağaza KONSEPTİ kararı verilir.
Bir işletme, mağaza konseptini tek bir model olarak uygulamak zorunda değildir. Aynı işletme birden fazla konsepti farklı lokasyonlarda uygulayabilir. Burada tek önemli unsur aynı yönetici takımın birden fazla lokasyanda farklı konsepti yönetebilme becerisidir.
KARGEM olarak perakende işletmelerin hedef müşteri profil analizinin yapılmasından başlayıp, lokasyon ve konsept belirleme uygulama çalışmaları konusunda hizmet vermekteyiz.
Bu alanda hizmet başvurunuz için destek@kargem.com.tr adresine mail bırakınız.