Mağazacılıkta Norm Kadro Uygulamaları
Perakende işletmelerin giderleri içindeki en büyük gider payını personel oluşturmaktadır. Birde sektörü meslek olarak görmeyen iş görenlerin kısa süreli işletmelerde kalmaları ilave yük getirmektedir. Özellikle gıda perakendeciliğinde yüksek ürün çeşitliliği ve hizmet reyonlarının iş yükü karşısında yetkin olmayan yanlış personel seçimi gider oranını artırmaktadır.
Mağazacılıkta Norm Kadro Nasıl Yapılmalıdır?
Bütçe planlaması yapılır iken personel giderinin genel gider ve ciro içindeki payı belirlenmesine rağmen mağazalardaki reel durum nasıl olmalıdır?
- Mağazanın metrekaresi,
- Metrekareye düşen personel sayısı,
- Hizmet reyonlarının genel ciro içindeki payı,
- Hizmet reyonlarının metrekareden aldığı oran,
- Kategori sayısı,
- SKU sayısı,
- Kategori ciro Dağılımı,
- Müşteri saat dilimi dağılımı,
- Müşteri sepet ortalaması,
- Metrekare verimliliği,
- Personel başı ciro ortalaması,
- Müşteri profili (indirime duyarlı mı)
- Mağaza cep depo metrekaresi,
- Şirketin stok politikası,
- Personel niteliği,
- Yönetici niteliği,
Mağazada ürün kategorilerinin ve bu kategorilerin ciro dağılımına bağlı iş yükü planlaması yapılmalıdır. Bir de buna metrekare ve müşteri sayısına bağlı yetkin personel seçimi yapılmalıdır.
Şubenin açık olduğu saat dilimlerinde ağırladığı müşteri ve ciro dağılımıyla vardiya planı yapılmalıdır. İş yoğun saatlere ve hizmet alanlarına bağlı olarak part time ve ful time personel çalıştırma modelleri de değerlendirilmelidir.
KARGEM olarak personel giderinin ciro ve gider içindeki olması gereken oranını sağlamada siz değerli perakendecilere hizmet vermekteyiz. Destek için destek@kargem.com.tr adresinden lütfen bağlantıya geçiniz.