Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Merchandising Standartları


Merchandising Standartlarımerchandising

Mağaza içerisindeki kategori geçişlerinin belirli bir standartta olması aynı zamanda müşteri alışkanlıklarını ve memnuniyetini sağlayacak sunum ile uygulanması gerekir. Bununla beraber şirketin tüm mağazalarında da aynı algıyı oluşturabilmesi içinde bu standart uygulamanın mağaza müşteri profiline, fiziki yapısına göre adapte edilmesi önemlidir. Temelde amaç, doğru ürünü, doğru yerde, doğru teşhir uygulaması ile sergilemektir. Böylece müşteri işletmenin hangi mağazasına giderse gitsin genel geçiş uygulamaları aynı olacağından ürüne daha kolay ve rahat ulaşıp, alışverişi hissettirmeden keyifle tamamlaması sağlanır. Sadece yerleşim düzeni değildir. Görsel uygulamalar, dön kartlar, indirim aparatları, içi ve dış giydirmeler bir bütün olarak karşımıza çıkar merchandising uygulamasında.

Fiziksel mağazaların doğru düzenlenmesi ve etkili merchandising yönetimi tekniğinin kullanılmış olması, müşterilerin rotalarını ve sepet ortalamalarını değiştirme gücüne sahiptir. Merchandising görsellikten destek alır ama asıl gücü verilerdir. İşletmenin satış rakamları, karlılıkları ve stratejisine bağlı olarak oluşturulan doğru bir merchandising uygulaması hem işletme için standardizasyonu sağlar, hemde müşteri memnuniyetine olumlu katkıda bulunur. Unutmayalım, mağazanın ve rafların bir dili vardır. Müşteriye mesaj verir. Müşteri alışverişi bu şekilde yönlendirilir.

Merchandising Standartları’nızı oluşturmak için bizimle iletişime geçin. kargem@kargem.com.tr




Referanslarımızdan Bazıları

bta
demtas
pastel
edak-ecza-koop
perder-istanbul
uyum