Uygulamalı Bütçe Yönetimi
Perakende işletmelerinde müşterilerin beklentilerini karşılayabilmek ve piyasada başarılı olabilmek için yapmaları gerekenleri planlama ve kontrol etme konusunda kullanabilecekleri önemli bir araç bütçelemedir. Şirketlerin; bütçe, planlama – raporlama uzman yardımcıları ve uzmanları, bütçe, finans, denetim, muhasebe birim müdürleri, orta kademe yöneticiler, işletme sahipleri ve işletme bütçeleri alanında kendilerini geliştirmek isteyen şirket çalışanlarına yönelik bu eğitimde, bütçe ve raporlama konusundaki temel eğitimin teorik olarak katılımcılara verilmesi yanında, katılımcıların uygulamalı olarak, kendi şirket bütçelerini hazırlayarak eğitim sonunda diğer katılımcılara sunması amaçlanmıştır. Uygulamalı Bütçe Yönetimi Sertifika Programı aşağıdaki başlıklardaki eğitim adımlarından oluşur.
- Bütçe Tanımı
- Bütçenin Amaçları
- Bütçenin Faydaları
- Bütçe Etkinliği
- Bütçe Çeşitleri
5.a. Konuları Açısından Bütçeler
5.a.1. Gider Bütçeleri
5.a.2. Gelir Bütçeleri
5.b. Sorunları Ele Alış Biçimine Göre Bütçeler
5.b.1.Proje Bütçeleri
5.b.2.Dönem Bütçeleri
5.c. Amaçlarına Göre Bütçeler
5.c.1.Program bütçeleri
5.c.2.Faaliyet bütçeleri
5.d. Teknik Niteliklerine Göre Bütçe Çeşitleri
5.d.1.Statik Bütçeler
5.d.2. Karşılaştırmalı (Mukayeseli) Statik Bütçeler
5.d.3. Dinamik (Esnek) Bütçeler
5.e. Başlangıç Rakamlarına Göre Bütçeler
5.e.1. Klasik Bütçe
5.e.2. Sıfır Tabanlı Bütçe
5.f. Kapsamlarına Göre Bütçe Çeşitleri
5.f.1. Kısım Bütçeler
5.f.2. Genel Bütçeler
- Ana Bütçenin Hazırlanma Süreci
6.a. Satış Bütçesi
6.b. Üretim, Tedarik ve Faaliyet Giderleri Bütçelerinin Hazırlanması
6.c. Proforma Gelir Tablosunun Hazırlanması
6.d. Nakit Bütçesinin Hazırlanması
6.e. Proforma Bütçenin Hazırlanması
- Örnek Bütçe Çalışması
8. Katılımcı bütçe sunumları