Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Mağaza Segmentasyonu


Mağaza Segmentasyonu 

Mağaza Segmentasyonu

Mağaza Segmentasyonu

Perakendecilerin mağaza sayısı arttığında zorlandıkları en önemli konu operasyonun karmaşık hale gelmesidir. Satış alanı metrekaresi, hizmet verilen lokasyon ve müşteri sayısı arttıkça, başlangıçta sunulan hizmet standardı sağlanamadığında, müşteri memnuniyeti ve buna bağlı olarak satış kayıpları ortaya çıkmaya başlar. Bu nedenle büyüyen perakende mağazacılıkta mağaza  segmentasyonu kaçınılmazdır.

Büyüme ile birlikte servis verilen müşteri sayısı ve beklentiler artmaya başlar. Günümüzde müşteriler bir mağazaya girdiklerinde tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmeyi bekliyorlar. Kategori yöneticileri de bu beklentileri karşılamak için sürekli olarak yeni ürünler listeliyorlar. Bu durum tedarikçilerin en sevdiği süreçtir ama satış ve kategori ekipleri için daha fazla iş yükü, daha fazla stok yükü anlamına gelir. Müşteri beklentilerini karşılamak için yapılan yeni ürün ilaveleri kategori süreçlerinin başarılı biçimde uygulamadığı perakendecilerde ciddi stok kirliliğine yol açmaktadır.

Bu karmaşıklığı ortadan kaldırmak,  ancak mağaza segmentasyonu/gruplaması ile mümkündür.  200 m2 satış alanına sahip bir mağaza ile 1000 m2 satış alnına sahip bir mağaza da aynı ürün karması ile servis vermeye çalışmak neredeyse imkansızdır. Verimli bir operasyonel süreç yönetimi için sagmentasyon şarttır.

Doğru yapılmış mağaza segmentasyonu satınalma ve satış politikasının mağazalarda hayata geçirilmesi için uygun ortamı sağlar. Hata paylarını düşüren ve bir çok operasyonel riskleri yönetmekte yetkin KARGEM olarak sizlere destek veriyoruz.

Bu konuda destek@kargem.com.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.




Referanslarımızdan Bazıları

pastel
hunca
cagdas-marketler
total
ücler
kervan