NEDEN HERKES AYNI EĞİTİMİ ALSIN?
Eğitim planlaması yapmak, eğitimin kendisinden daha önemli bir konu. Kimin hangi yetkinliğe sahip olduğunu, kimin hangi gelişim alanlarına ihtiyaç duyduğunu ölçmeden verilen eğimler artık “OUT”!
Çocukların okula başlamadan önce okuma yazma öğrenmemesi öneriliyor. Bunun sebebi de çocuğun okula başladığında, bir sene gibi uzun bir zamanda okuma yazma öğrenimini tekrar etmek zorunda kalmasıdır. O yaştaki çocuğun enerjisi ve dikkati bir konuyu tekrar etmeye yetmez. Çocuk sıkılabilir, okula karşı olumsuz duygular hissedebilir. Sosyal ilişkilerinde gereksiz bir sıkıntı yaşayabilir çünkü bazı çocuklar diğerlerini henüz okuma yazma bilmedikleri için küçümseyebilir. Diğer çocuklarda da kendilerinin daha az bilmelerinden dolayı olumsuz tepkiler gelişebilir. Öğrenim sırasındaki uyum, sosyal ilişkileri, öğretmen öğrenci ilişkisini, çocuğun eğime yönelik duygularını doğrudan etkiler. Bunlar uzmanların görüşleri.
Eğitim Planlama
Perakende dünyasına gelecek olursak, daha önce çalıştığı mağazada “Satış Danışmanlığı” uzmanlık kursu almış bir danışmanı işe alır almaz ona aynı eğitimi vermenin anlamı var mı? Bu noktada neyi ne kadar bildiğini ve yetkinliklerini sınayıp, kuruma özel bir eğitim tasarlamak en doğrusu olacaktır.
Eğitim analizi ve eğitim planlama tam olarak budur.
3 yıla yakın bir zamandır üzerinde çalıştığımız 1K2T Operasyonel Verimlilik Metodu’nun en önemli dayanak noktalarından biri de yetkinlik analizleri, eğitim planlama ve uygulamaları…
Lideri tanı.
Operasyonel liderlere yönelik mesleki envanter testi ile başlayan bu süreçte, kullandığımız araçlar sayesinde, envanteri uygulayan bireylerle ilgili çok ayrıntılı raporlara sahip oluruz. Bireylerin davranış özelliklerini ortaya çıkarırken, bu davranışların nedenlerini de analiz ederiz. Bireyin gelişim yönleri, güçlü yönleri, riskleri gibi kritik alanlarda bir rapor ortaya koyarız.
Raporun sonunda yapacağımız yüzyüze görüşme sonrasında, bireyin gelişim alanları ve güçlü olduğu yönleri teyit eder, ondan alacağımız geribildirimleri de kurum raporuna ekleyerek analiz sürecini tamamlarız.
Elimizde tüm operasyonel liderlerin analizleri ve bu analizlerin toplamının oluşturduğu kurumun analizleri olduğunda eğitim planlamaya hazır hale geliriz.
Operasyonel liderlerin, kişisel gelişimleri, takımlarını ve ticareti yönetebilmeleri için gerekli eğitimler işte bu noktada kendiliğinden ortaya çıkar.
Bilimsel metodlar ve deneyimi birleştirerek ideal eğitim planını oluştururuz.
İletişim becerileri çok ileri olan bir lidere, temel iletişim becerileri eğitimi uygulamayız. Yönetici yetkinlikleri tam olan birine yönetim eğitimi uygulamayız.
Önemli bir nokta daha
Operasyonel liderlere odaklanan bu metodu uygularken operasyonel liderleri sürecin her noktasına taşıyoruz. Yönetim takımlarıyla yaptığımız ilk görüşmelerin hemen ardından daha kurum içinde hiç bir şey yapmadan, ekiplere niye burada olduğumuzu anlatıyoruz. O noktada aldığımız tepkiler gerçekten çok olumlu. Genellikle bir eğitim danışmanlık şirketi kuruma girer, ilgili yönetim birimleriyle bir proje yürütür, bu arada çalışanlar bazı etaplara katılırlar ama büyük resimle ilgili bir fikirleri yoktur. Operasyonel liderler çalışanlardan biraz farklı değerlendirilmeli. Biz 1K2T’yi operasyonel liderlere de anlatmayı hedefliyoruz. Böylece süreçlerde hem çok değerli destekleri oluyor, hem de kendilerine yönelik bu yatırımı çok daha verimli bir şekilde yönetiyorlar.
Çünkü onlar zaten operasyonun liderleri.
Hasan AYDOĞAN