Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

HERKES UZAKTAN ÇALIŞMAYI TERCİH EDİYOR. AMA ONLARIN TERCİH HAKKI YOK!


HERKES UZAKTAN ÇALIŞMAYI TERCİH EDİYOR. AMA ONLARIN TERCİH HAKKI YOK!

Evet doğru tahmin ettiniz, mağazacılık ordusundan söz ediyorum. Perakendecilik değil özellikle mağazacılık dememin nedeni, genel merkezlerde uzaktan çalışması mümkün departmanlar var ama fiziksel mağaza ortamında bu mümkün değil.

Tüm dünyanın tam kapandığı dönemde bile o ordu cephede saf tutuyordu. Tedirgin, yorgun, risk altında ve inanın çok yoğun çalışıyorlardı.

Son dönemde uzaktan ve hibrit çalışma modelleriyle ilgili birçok araştırma paylaşılıyor. Yakaladığım bazı başlıklar şöyle;

–       Uzaktan çalışanların %77’si evden çalışırken daha üretken olduklarını söylüyor.

–       Yöneticilerin %85’i, uzaktan çalışanlara sahip ekiplere sahip olmanın yeni norm haline geleceğine inanıyor.

–       Çalışanların %74’ü uzaktan çalışma seçeneğine sahip olmanın şirketten ayrılma olasılıklarını azaltacağını söylüyor.

Rakamlar hem yönetim ekipleri hem de çalışanların uzaktan çalışma sisteminin geliştirilerek devam etmesini istediklerini gösteriyor. İnsanlar uzaktan çalışma süresince elbette zorluklar çektiler. Çocuklar okula gitmediği için anneler hem bakım sorumluluğu ile hem ev işleriyle hem de işleriyle mücadele ettiler örneğin. Kolay bir süreç değildi. Fakat uzakta olmanın iş ve özel hayat dengesine yönelik olumlu etkileri olduğu keşfedildi. İnsanlar ne kadar yoğun çalışırlarsa çalışsınlar kendilerine ya da ailelerine daha fazla zaman ayırabildiklerini gördüler ve bunun sürmesini istiyorlar. Ofisler gerektiğinde kullanılsın ama isteyen istediği yerde çalışsın düşüncesi yayılıyor. Yeni kuşağın özerklik talebi böylece karşılık bulmuş olacak.

Çok güzel tamam da…

Mağaza çalışanları ne olacak?

Onların çoğunluğu da genç. Onlar da özerklik ihtiyacındalar. Onların da iş ve özel yaşam dengesi önemli. Onlar da eğilimlerden etkileniyorlar. Ama eğer bu kariyerde kalmak istiyorlarsa fiziksel çalışma ortamından uzaklaşma şansları yok. Tam tersi, her zaman olduğu gibi herkesin birbirine hediye aldığı yılbaşı akşamında en yoğun günlerini yaşayacaklar. Herkesin tatil için alışveriş ettiği arife gününde yorgunluktan uyuyamayacaklar. Mağazacılığın gerçeği bu.

Büyük istifa büyüyor

Bugün önüme düşen “Gençler uzaktan çalışmak istiyor?” konulu bir makale yüzünden bu yazıyı yazdım. Çünkü Kargem çatısı altında bizim etrafımızdaki gençler, mağazacılar böyle bir istekte bulunamıyorlar.

Dünyada büyük istifa diye adlandırılan dev bir eğilim başladı, duymuşsunuzdur. Yapılan araştırmalar ABD’de ateş alan bu eğilimin kısa sürede dünyada yayılacağını gösteriyor. Nedeni açık: Kötü çalışma koşullarına tolerans göstermeye alışmış insanlar giderek daha fazla işlerinden ayrılıyor ve daha iyi çalışma koşulları talep ediyorlar.

İşlerinde kalanlar da uzaktan çalışma ve esnek programlardan daha temel haklar ve korumalara kadar, çalışma koşullarında değişiklik talep ediyorlar.

 

Perakendede insan nasıl yönetilecek?

–       Değişeceğiz, değişeceksiniz, kaçarı yok. Eğitimli ve yetenekli adayı çekmek için de deneyimli adayı elde tutmak için de değişeceksiniz.

–       Dışarısı iş arayan dolu zihniyetinden uzaklaşacaksınız. Seçme ve yerleştirme süreçleri çok maliyetli.

–       Var olan müşterimiz en iyi müşterimizdir düşüncesinden hareketle, var olan çalışanımız en değerli çalışanımızdır zihniyetini kazanacaksınız.

–       Herkesin uzaktan çalıştığı ortamda seçeneği olmayan mağaza takımlarına özendirici çalışma ortamları ve çalışma koşulları sunacaksınız.

–       İyiliklerine odaklanacaksınız, iyi olmaları için şirket kaynaklarını harekete geçireceksiniz. Fiziksel, duygusal ve zihinsel olarak iyi hissetmeyen ekiplerin kimseye faydası yok.

–       Operasyonel liderlerinizi ekipleri koç gibi yönetebilecekleri düzeye çekeceksiniz. İdare etmeyecekler, koçluk yapacaklar.

–       Operasyonel liderlerin eksiklerini tamamlayacak ve onlara ekiplerini geliştirme vizyonu vereceksiniz.

Pandemi sonrası yaşanan değişimler hepimizi kapsıyor. Uyuyup uyandık dijitalleştik ama bu değişimin dalgası ancak kıyıya ulaştı.




Referanslarımızdan Bazıları

pakbak
kimberyl
sariyer-market
kalafatlar
marka
dimes