Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

İSTEMİYORUM KAMPANYA !


İSTEMİYORUM KAMPANYA !Kampanya...

Ankara’da toplantıya yarım saat kala lekelenen gömleğin yerine bir gömlek almak için kendimizi bir alışveriş merkezine attık.

Oraya buraya derken gayet popüler bir mağazaya girdik.

Bir gömleği alelacele seçtik ama üzerimizde iken çıktık deneme kabininden. Kasadaki genç hanıma “Güvenlik etiketini böyle deaktive edebilir misiniz?” diye sordum. Biliyorum edebileceğini, o da zaten “Sorun yok, hallederiz.” dedi.

“Bu arada ne olur çok az zamanımız var biraz hızlı olalım.” dedim.

“Mağaza kartınız var mı” dedi?

“Var. Telefon numarasıyla bakar mısınız? …..”

“Çıkmadı bu numara başka bir numara olabilir mi?”

“Boş verin kartı, faturaya isim yazın.”

“Şu formu doldurursanız bir kart hazırlarız yeniden.”

“Sahiden vaktim yok.”

“İndirimlerden yararlanırsınız ama.”

“Bu gömlekte indirim var mı?’

“Yok.”

“Boşverin sonra bakarız.”

“Şu formu doldurursanız AVM’nin araba çekilişine katılırsınız.”

“İstemiyorum çekiliş, sağ olun.”

“İki kez katılma hakkınız oluyor.”

“Hanımefendi kamera şakası falan mı yapıyorsunuz bana?”

“Yooo, sizi bilgilendiriyorum.”

“İstemiyorum bilgilenmek, ödemek ve gitmek istiyorum.”

“Siz bilirsiniz. Benim görevim bu.”

Sustum.

Deaktivasyon cihazını bulamadı. Gömlek üzerimizde bekliyoruz. Falanca hanım, cihaz sizde mi?” diye içeri doğru seslendi. “Evet” diye bir ses geldi uzaktan. “Getirebilir misiniz, müşteri kasada”, “Getiremem Filanca Hanım almanız gerek!”

Burası da 3-5 dakika sürdü.

Gerilen müşteri. Birbirine uyuz olan iki çalışan.

Maalesef bu işleri bilen ben.

Koşarak kaçılan mağaza.

“Siz bilirsiniz. Benim görevim bu.”

Elbette sizin göreviniz bu değil. Sizin göreviniz beni memnun etmek. Sizin göreviniz benim ritmime uymak. Sıfır kuyruk olan bir mağazada bir gömleği satın almak bu kadar zor olamaz.

Çalışanların aralarındaki gerilimli konuşmalar kadar rahatsız edici bir şey olamaz. Hele de birbirlerine zorla “Falanca Hanım” “”Filanca Bey” diye hitap etme ön koşuluyla samimiyetsiz bir saygı gösterirken.

Hiç umrumda değil birbirine Elif, Ayşe, Selim, Hale, Simge diye seslenmeniz. Aman da bunlar ne eğitimsiz ne kaba insanlar diye düşünmem isim kullanıyorsunuz diye.

Beni hanımların, beylerin altına sakladığınız gerilimleriniz rahatsız eder en çok.

Buraya iliştireyim bu yazıyı belki bir eğitime konu olur.

Müşteri aslında ne ister konulu bir eğitime…

Neslihan MURADOĞLU




Referanslarımızdan Bazıları

dogus
fon
greens
istanbul-avm
yeditepe
bogazici-üni