Kargem Araştırma Yazıları: Omni-Channel Perakendecilik

Kargem Araştırma Yazıları: Omni-Channel Perakendecilik
Tüketici alışkanlıkları değişirken, ürün ve hizmet alımlarında iyi bir deneyim sunma yaklaşımı yaygınlaşıyor. Dijital ekonominin yeni trendi omni-channel, tüm perakende kanallarının entegre olması anlamına geliyor.
Bir önceki trendlerden olan multi-channel, pazarlama ve satış-dağıtım kanallarının sayısının artırılmasıydı. İnternet kullanımının artmasıyla, markalarda kanalların sayısını arttırmışlardı. Multi-channel pazarlama tüketiciyi herhangi bir kanalda yakalamayı anlatırken, Omni-channel pazarlama ise bütün kanalların entegre çalışmasını ve temelde fiziki kanalların desteklenmesi anlamına geliyor. Omni-channel, multi-channel’e göre kesinlikle daha entegre bir pazarlama modelini temsil ediyor.
Cross-channel ise aktif olarak kullanılan bir pazarlama kanalınını daha verimli bir hale getirmek adına farklı bir pazarlama kanalıyla destekleme yöntemine verilen isimdir. Cross-channel pazarlamada multi-channel pazarlamanın aksine kitle odaklı değil, birey odaklıdır. Ana hedef müşteri deneyimi ve iletişimini arttırarak müşteri-marka ilişkisinin ömrünü uzatmaktır. Ancak bu starteji de kanallar arasındaki koordineyi sağlayamamıştır.
Yazının Devamı İçin Araştırma Yazısı 2 Omni-Channel Perakendecilik