Kasiyersiz mağazalar yaygınlaşacak, bir dönem sona erecek.
Dassault Systèmes’in anketine göre 2030 yılında kasiyersiz mağazalar standart hale gelecek. Perakende sektörü ve tüketiciler, önemli bir dijital dönüşümden geçiyor. Bu sürekli dönüşüm kapsamında yürütülen inovasyon çalışmalarının amacı, yeni teknolojilerle en iyi müşteri deneyimini sunmak ve tedarik zincirinden sipariş sürecinin tamamlanmasına kadar karmaşık müşteri ve çalışan süreçlerini çok kanallı platformlarda yönetmek. 2018 yılı sonunda pazar büyüklüğü 1 trilyon Türk lirasına ulaşan Türk perakende sektörü, bir yenilenme ve yeniden yapılanma süreci yaşıyor. Ayrıca, Türkiye’deki firmalar rekabetçi konumlarını koruyabilmek için en yeni inovasyonlara yönelmeyi hedefliyorlar.
Dassault Systèmes bu alanda yaptırdığı bir anketle perakende sektörünün geleceğine dair önemli bulgulara ışık tutuyor. Dassault Systèmes’in anketi, tüketicilerin, 2030 yılında perakende teknolojilerinin, hayatlarında nasıl bir yer tutacağına dair öngörülerini ortaya koyuyor. CITE Research (citeresearch.com), Dassault Systèmes adına ABD’de 1.000 yetişkinin katılımıyla online bir anket gerçekleştirdi.19-29 Kasım 2018 tarihleri arasında yanıtlanan ankette, kullanıcıların ev, seyahat, sağlık ve perakende alanlarındaki tüketici deneyimi öngörüleri araştırılıyor.
Dijital çağda, pratik mobil ödemeli alışverişin kolaylaşmasını bekleyen tüketiciler, üç boyutlu yazıcılarla anında üretim yapabilecekler. Ürünler neredeyse anında ellerine geçecek ve alışverişte kişisel bir deneyim yaşayacaklar. Ankete göre, teslimat seçeneklerinin, mobil ödemenin, mağaza içi dijital teknolojilerin ve kişiselleştirmenin 2030 yılında standart hale geleceği öngörülüyor. Perakende teknolojilerindeki gelişmelerin başlıca avantajları pratiklik, erişilebilirlik ve kişiselleştirme olacak.
Kaynak: Hürriyet