Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

KUYRUKLU BİM GÜNLERİ


Kuyruklu BİM günleri

KPMG’nin yayınladığı Sektörel Bakış 2017 raporuna göre perakendecilikle yüksek indirim mağazaları açık ara farkla Türkiye’nin en büyük organizasyonları olarak ilk iki sırada yer alıyorlar. BİM’in 20 milyarın üzerinde bir ciro ile 2016 satış rakamlarına göre ilk sırada. Kendisine en yakın rakibi Migros 2016 yılına göre 13.5 milyara yakın bir ciroya sahip.

BİM bundan çok değil 5-6 sene önce 8 milyar TL ciroyla yüksek indirim marketçiliğindeki vizyonunu çok daha büyük bir ölçeğe taşıyacağını açıklayan BİM, bu hedefe çoktan ulaştı. Mağaza sayısı olarak A101 önde olsa da, BİM satış cirosuyla Türkiye perakende sektörünün yeni lideri ve hızla A-B sosyoekonomik gruplarından müşteri çalmayı sürdürüyor.

xxxx

 

 

 

 

 

 

 

BİM neyi farklı yapıyor?

Belli ki müşteri markasız veya PL markalı ürün konusunda artık eskisi kadar seçici değil veya BİM ürünleri özellikle ev hanımlarının kalite sınavını verdi. Rakiplerin, bizde marka var, marka arıyorsanız bize gelin kampanyalarını boşa çıkaran bir ürün gamında başarılı bir satış operasyonu yürüyor.

Haftalık promosyonlu özel ürün stratejisi büyük bir başarıya ulaştı. Cuma sabahı saat 09.00 civarında BİM önünde kuyruklar oluşuyor. Müşteri kimi zaman Apple uyumlu şarj ve ara kablolar için kimi zaman Fakir marka elektrik süpürgeleri için kuyruğa girmekten çekinmiyor.

Bu arada kurnaz bağımsız perakendeciler, BİM’in bir çok mağazasına adamlarını yollayarak bugün X liraya aldıkları ürünü, yarın 2X liraya kendi dükkanlarında satışa sunabiliyorlar.

Bir kaç haftadır Yayla’nın yaptığı kinoalı, greçkalı, mercimekli kısa sürede pişen bulgur reklamları ilgi görüyor. BİM A la Çiftçi markasıyla bu ürünü yok satalı bir kaç ay oldu. Bu tarz niş ürünlerle kapıdan A ve B grubu tüketiciyi çekmek, müşterinin diğer ürün gruplarıyla da tanışmasını sağlıyor. Zaten peynir reyonunda gurme ürünler yerini aldı ve müşterisi de var.

BİM’in mağazaları hala yüksek indirim mağaza formatını koruyor ama BİMCell, BİMCoin gibi uygulamalarla teknolojik gelişmelerin de takip edildiğini uygulandığını görüyoruz.

Müşteri aynı veya benzer kalitede bir ürüne daha fazla ödemek istemiyor. Giderek daralan alım gücünü de dikkate aldığınızda haklı olduğunu görüyorsunuz.

Öte yandan BİM mağazalarında tutarlı bir insan kalitesi izlendiğini de belirtmekte yarar var. Ara sıra hedef konarak tüketmeye çalışılan ürünlerdeki satıcı tavırları kayda değer. Herkes her işi gocunmadan yapıyor gibi bir izlenime de kapılıyorsunuz ki bu önemli bir nokta.

Yurt içinde müşteri kalitesini ve sayısını artırıyor. Yurt dışında aynı formatı koruyarak büyümeyi sürdürüyor. En son ucuz et ile ilgili stratejik hamle kuşkusuz satış cirolarına önemli bir fayda sağlayacak. BİM’i sık sık mercek altına alacağız gibi görünüyor, çünkü hızlı bir ilerleme var.

Takipte kalmanızda fayda var.




Referanslarımızdan Bazıları

marka
eczac-ba-holding
uyum
demtas
Tefal logo
pakmaya