Kargem Perakende, Mağazacılık Eğitim Danışmanlık

Migros 2016 yılının ilk çeyreğinde yurtiçi satışlarını yüzde 18,7 artırdı


Migros 2016 yılının ilk çeyreğinde yurtiçi satışlarını yüzde 18,7 artırdı.Migros

Migros 1Ç 2016’da yurtiçi satışlarını önemli ölçüde artırarak %18,7 satış büyümesine ulaştı. Konsolide satışlar ilk çeyrekte 2.411 milyon TL’ye ulaşırken konsolide satış büyümesi %16,3 oldu. Şirket, gıda perakende sektöründe uzun vadeli stratejilerini titizlikle uygulamaya devam ederken özgün markalı ürünler, müşteri sadakatindeki en önemli unsurlardan biri olan taze ürün kategorilerinin geliştirilmesi ve marka çeşitliliğine odaklanmayı sürdürdü. Yeni mağazaların yanı sıra mevcut mağazaların güçlü satış performansı yurt içindeki yüksek büyüme rakamlarına erişilmesinde rol oynayan unsurlar oldu. Migros, Nielsen verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Modern Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektöründe pazar payını 90 baz puan artırdı. Toplam FMCG sektöründe pazar payı kazanımı ise 20 baz puan oldu.

Konsolide brüt kar 1Ç 2016’da %18 artarak 657 milyon TL’ye ulaştı. Şirket bir taraftan brüt kar marjı seviyesini korurken diğer taraftan daha iyi büyüme rakamlarına erişti. 1Ç 2016’da VAFÖK (Vergi, Amortisman, Faiz Öncesi Kar) %10,9 artışla 145 milyon TL’ye ulaştı. VAFÖK marjı %6,0 (1Ç 2015: %6,3) ile Şirketin yılın tamamı için hedeflediği %6,0-6,5 bandında gerçekleşti. Kira öncesi VAFÖK ise 1Ç 2016’da geçen yılın aynı dönemine göre %13,9 artarken, kira öncesi VAFÖK marjı %11,3 oldu. (1Ç 2015: %11,5) Diğer taraftan, Şirket yılın ilk çeyreğinde faaliyet karı yaratmaya devam etmesine rağmen, nakit çıkışı gerektirmeyen kur farkı giderlerinin yanı sıra diğer finansman giderleri nedeniyle 28 milyon TL net zarar kaydetti.

Operasyonel Gelişmeler
Şirket 1Ç 2016’da mevcut mağaza portföyüne 52 yeni mağaza ekledi. Bununla beraber, Nisan ayında açılan 25 yeni mağaza ile Şirketin 30 Nisan 2016 itibariyle mağaza sayısı 1.471’e ulaştı. Şirket 1Ç 2016’da %16,3 ile güçlü bir konsolide satış büyümesi kaydederken, VAFÖK yılın başından itibaren geçerli olan asgari ücret artışının etkisine rağmen %10,9 büyüdü. Yüksek satış büyümesi ve ihtiyatlı maliyet yönetiminin yanı sıra etkin işletme sermayesi yönetimi ile Şirketin yılın geri kalanında güçlü operasyonel performans göstermeye devam etmesi beklenmektedir. Migros’un 2016 yılında, 150-200 arasında mağaza açılışı, konsolide bazda çift haneli satış büyümesinin yanı sıra VAFÖK marjının %6,0-%6,5 mertebesinde olması beklenmektedir.




Referanslarımızdan Bazıları

ücler
toys
jumbo-logo
marka
reckitt
gokkusagi-hiper-marketleri