Perakendenin Yeni Rotası
Perakende de büyük bir değişim yaşanıyor. Perakendenin Yeni Rotası nedir? Son yıllarda Türkiye’nin yurtdışındaki perakende mağazalarında büyük bir hareketlilik var. Global krizin sunduğu fırsatları iyi değerlendiren ve gelişmekte olan ülkelere yönelen perakende sektörü, ciddi bir büyüme ivmesi yakaladı. Yurtdışında bölgesel lider olma hedefi doğrultusunda, sınır öteki mağazalarına yenilerini ekleyen perakende markaları, yeni yatırım rotasını Afrika kıtasının parlayan yıldızı Fas’a çevirdi. Yurtdışındaki doğru hamle ne olmalı; tek pazara yoğunlaşmak mı, çok ülkede var olmak mı?
Nerede faaliyet gösterdiği fark etmeksizin tüm perakendecilerin karşı karşıya kaldığı dört değişim dalgasına yönlendiriyor: Mağazaların artan önemi, sosyal ağların yükselişi, mobil teknolojiler ve küresel demografik değişimler. Türk markaları artık sadece ülkemizde değil, dünya kategorisinde de değerlendirilen markalar haline geldi.
Küçükler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük
“Avrupa’nın Üç Markasından Biri Olacağız.”
LC Waikiki, büyüme serüvenini 20 yıldır hem yurtiçi hem de yurtdışında sürdürüyor. Küçükler Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Avrupa’nın 2023 yılında üç markasından biri olacağız. Tüm Plan, altyapı ve teknolojimizi tamamen bu vizyona göre yaptık” dedi. Küçük, 2009’da başlayan global yolculuğun devamında bugün 28 ülkede faaliyet gösterdiklerine değinerek, yıl sonunda yurtdışında 300, Türkiy’de 450 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. Hazır giyim sektörünün lideri LC Waikiki, bugün 28 ülkede 600’e yakın mağazası ve 25.500 çalışanıyla hizmet veriyor.
Kiğilı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı
“Yurtdışında yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Önemsediğimiz coğrafyalar Çin ve Balkanlar. Çin^de üç mağazamız var, 3 tane daha açılacak. Geçtiğimiz günlerde Makedonya’da ilk mağazalarımızı açtık, Balkanlarda 4 mağaza daha açacağız.Yeni yatırım bölgesi olarak da Yemen, Lübnan ve Kıbrıs bayilikleri için görüşmelerimiz sürüyor.”diyerek yurtdışı yatırım planlarını özetledi.
Kaynak:Business Life, Aylık İş Hayatı &Ekonomi Dergisi Nisan 2016/04