Tema parklar AVM’lere dinamizm katıyor
Tema parklar AVM’lere dinamizm katıyor, çocuk ve eğlence merkezleri, AVM’lerin cirolarını arttırıyor.
1988 yılında İstanbul Ataköy sahil yolunda dönemin Başbakanı Turgut Özal’ında destekleriyle açılan Galleria AVM, ilklerinde adeta öncüsüydü. Buz pateni pisti ve çocuk eğlence merkezi Fame City, çocuk ve gençlerin akınına uğruyordu. Bu yıldan itibaren ülke genelinde açılmaya başlanan AVM’lerde çocuk ve eğlence merkezlerine büyük önem verdiler. İlerleyen yıllarda da İstanbullular, Beylikdüzü’nde açılan Tatilya ile tanıştılar. Ama Tatilya’nın macerası uzun sürmedi. Holdingin finans sıkıntısı yüzünden kapanırken bütün aletlerde Kuzey Irak’a taşındı. İşte bizlerde bu sayımızda AVM’lerdeki çocuk ve eğlence merkezlerini ve yarattığı sinerjiyi inceleyeceğiz.
Minopolis, 5 milyon euroluk yatrımla gerçekleşti. Minopolis Çocuklar Şehri’nin Kurucusu ve Arel Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Üyesi Özgür Gözükara, Minopolis İstanbul’un 5 milyon Euro yatırım maliyeti ile 2014 yılının Mayıs ayında faaliyete geçtiğini ifade ettikten sonra AVM ile birlikte nasıl bir sinerji yarattığını, eğlence ve çocuk temasının AVM’ye ne gibi katkılar sağladığını şöyle açıkladı:
“Minopolis Çocuk Şehri Bakırköy’de Marmara Forum Alışveriş Merkezi’nin Garden Ofis binasında bulunmakta. 4500 metrekare büyüklüğünde bir alanda kurulan Minopolis 4-12 yaş grubu çocukların 100’den fazla mesleği deneyimleyebilecekleri, onların sosyalleşmelerine, birlikte yaşama, paylaşma ve takım ruhu oluşturmalarına katkı sağlayan, çocukların kişisel gelişimini ön plana alan ve çocuklara eğlenirken aynı zamanda öğretmeyi de misyon edinmiş bir eğlence şehridir. Minopolis İstanbul olarak Marmara Forum Alışveriş merkezi ile birlikte yıl içerisinde ortak etkinlikler ve kampanyalar gerçekleştiriyoruz. Çocuklar, hem sihir yapmayı öğrenip hem de cam boyama, karikatür, ebru ve mandala atölyelerinde yaratıcı çalışmalar yapıyorlar. Mutfak atölyesinde çikolata, kurabiye ve pizza hazırlamayı öğrenerek ritim atölyesinde ise müziğin coşkusuna kapılıp eğleniyorlar. Eğlence ve çocuk temasının AVM’ye katkısının çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Gerek yıllık 300,000’in üzerinde ziyaretçi ağırlamış olmamız gerekse Minopolis İstanbul’a gelen ziyaretçilerin AVM’de geçirdikleri zamanın %60 daha uzun olması AVM için başlıca katkılardır. Bunların dışında ‘farklılık ve yenilik’ yaratma, tüketicilerin alışveriş merkezine sadakatleri üzerindeki olumlu etkisi gibi katkılarımız da var.”
Gözükara, “2015 yılı Minopolis Çocuk şehrinin faaliyette olduğu ilk sene olması açısından bizim için heyecan verici ve olağanüstü bir başarı ile geçti. Kapasitemizin %87’inin dolduğu, ziyaretçilerimizin memnuniyetlerinin yüksek olduğu, operasyonel başarılı olduğumuz bir seneydi. 2016 yılı ilk iki ayı ciromuz, sömestrenin ilk haftasında İstanbul’da kar yağmasına rağmen geçtiğimiz seneden %16 daha yukarıda seyretti. 2016 için başlıca hedefimiz Türkiye’nin büyüme oranının %10 üzerinde bir büyüme ile 2016’yı tamamlamaktır ki bu hedefe mevcut piyasa şartlarının yanı sıra ülke ve dünya gündeminde yaşanacak gelişmeler de olumlu olursa kolaylıkla ulaşabiliriz diye düşünüyoruz” dedikten sonra şu bilgileri verdi:
“5 milyon Euro yatırımla, Belçika ve Avusturya firmaları ile ortak gerçekleştirdiğimiz Avrupa’nın ilk çocuk eğitim ve eğlence şehri olan Minopolis, açıldığı ilk yılda 300,000’in üzerinde ziyaretçi ağırladı. İstanbul’un tüm ilçelerinden ve İstanbul dışı diğer illerden çok sayıda ziyaretçi Minopolis Çocuk Şehri’ne yoğun ilgi gösterdi. Bu bağlamda Bakırköy Marmara Forum Alışveriş Merkezine önemli katkımız olduğunu düşünüyoruz. Minopolis Çocuk Şehri’ne 7 yaş ve üzeri çocuklar velisiz kabul edilebiliyor. Ayrıca ileri teknolojiye dayalı radyo frekanslı takip sistemleri olduğundan ziyaretçilerimizin %30’u çocuklarını güvenle Minopolis’e bırakıp, AVM’de dilediklerince vakit geçirebiliyorlar.”
Günümüzün modern ve kentli tüketicisi açısından AVM’lerin sadece bir “alışveriş ortamı” olmaktan öte, alışveriş yanında, eğlenceyi de birlikte sunan ve bu anlamda “sosyalleşme” boyutunu da içeren, bir tür yaşam merkezleri olduğu gerçeğinin herkesce bilindiğini ifade eden Gözükara, “Son on yılda Türkiye’de alışveriş merkezi sayısı hızla arttı. Bu büyüme beraberinde yoğun rekabeti de getirdi. Bu yoğun rekabette farklılığını ortaya koyan AVM’ler her zaman bir adım daha öne çıkacaklardır. AVM’de geçen sürenin artırılmasının en iyi yolu ise, büyük ölçüde, AVM’lerin tematik eğlence faaliyetlerine yer vermeleridir. Alışveriş ile eğlenceyi bir arada sunan AVM’lerin sayısının ülkemizde son yıllarda hızla artıyor olması, ülkemiz insanlarının eğlenceli AVM’lere rağbet ettiğini de açıkça göstermektedir” dedi.
Jurassic Land: Eğlence ve çocuk temalı AVM’ler daha başarılı
2011 son çeyrekte yaklaşık 11 milyon Amerikan doları yatırımla hayata geçirilen Jurassic Land parkında, gelen ziyaretçilere öğretirken eğlendirmeyi de amaç edindikleri için, özellikle okullardan yoğun talep geldiğini ifade eden Talya Grup yöneticisi Kalus Özkan, “Her ne kadar şu zamanlara da turist sayılarında inanılmaz bir düşüş olsa da rutin zamanlarda yaklaşık ayda 15000 kişi parkımızı ziyaret etmektedir. Bizim genellikle yaptığımız reklamlardan veya sosyal medyadan kitle çektiğimiz için çok fazla AVM desteği alamıyoruz. Daha çok bize gelenler daha sonra alışveriş ve yemek katlarına yöneliyorlar. Eğlence ve çocuk temalı AVM her zaman diğerlerine göre avantajlı konumda oluyor. Özellikle hafta sonları çocuklu ailelerin tercih sebebi bu tarzda yerlere gitmekten yanadır. 2016 yılı memleketimizin huzur ortamına bağlı olarak çok daha iyi geçeceğine inanıyoruz” dedi.
KidzMondo: Çocuklu aileler AVM’ler için en kıymetli ziyaretçi profili
2014 yılı Ocak ayında 10 milyon Dolar değerinde bir yatırımla Türkiye’nin ilk çocuk eğlence&öğrence şehri olarak kapılarını açtıklarını söyleyen KidzMondo Trump İstanbul Yönetim Kurulu Başkanvekili Hande Sabuncuoğlu, “Bugün çocuklu ailelerin en çok tercih ettiği tema parklarının başında geliyoruz. 2014 yılının Kasım ayında 500 bin dolar değerinde bir ek yatırım daha yaparak iki yeni birimimizi ve doğum günü odalarımızı hayata geçirdik” dedikten sonra AVM ile birlikte nasıl bir sinerji yarattıklarını şöyle açıkladı:
“Trump Alışveriş Merkezi, özellikle çocuklu ailelerin yoğunlukla tercih ettiği bir avm. Tek bir katı sadece çocuklara ayrılmış özel bir alışveriş merkezi… Her hafta sonu çocuklar için birbirinden renkli aktiviteler gerçekleştiriliyor. KidzMondo’da Trump’ın çocuk katında 4 bin m2’lik geniş bir alana yayılıyor. AVM ile aramızda sağlam bir sinerji var. Alışveriş merkezine gelen ziyaretçiler 7 yaşından büyük çocuklarını güvenle KidzMondo’ya teslim edip, kendileri AVM içerisinde vakit geçirebiliyorlar. Hem çocuklar hem aileler için gayet keyifli ve kaliteli zaman geçirebilecekleri bir konsept Trump AVM ve KidzMondo…”
KidzMondo’nun aylık ortalama 10 bin ziyaretçi ağırladığını kaydeden Sabuncuoğlu, “Biz KidzMondo olarak 2015 yılını olumlu bir şekilde kapadık. Yatırımlarımıza devam ettik. Ziyaretçilerimizin isteklerine önem verdik ve bu doğrultuda özel günlerde etkinlikler, kampanyalar gerçekleştirdik. Çocuk şehri konseptini Türkiye’ye getiren ilk tema parkız. KidzMondo ile birlikte bu konsepti, çocuklara kazandıklarını, faydalarını anlattık. KidzMondo’ya gelen ve meslekleri deneyimleyen her çocuk tekrar bu şehre gelmek istiyor. Yeniden geliş oranlarımız çok yüksek. Bu da bize doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor. 2016 yılı içinse hem çocukları hem ebeveynleri mutlu edecek etkinlik ve aktivitelerimiz olacak. Çocuklar KidzMondo’da seçtikleri meslekleri deneyimlerken aynı zamanda gerçek hayatı keşfetmeye devam edecekler. Nisan ayında KidzMondo online bilet satış sitesini hayata geçirdik. Geçtiğimiz iki yılda çok olumlu dönüşler aldığımız yaz kampımızı bu yıl da hayata geçiriyoruz. Çocuklar bu yaz yine KidzMondo’nun yaz kampında hem eğlenecekler hem öğrenecekler” dedikten sonra “daha çok alışveriş için gelen mi oyun parkına uğruyor, yoksa oyun parkına gelen mi alışveriş de yapıyor? “ sorumuzu ise şöyle cevaplandırdı:
“Her ikisi de birbirini etkiliyor. Artık alışveriş merkezleri rekabette öne çıkmak için farklılaşmak zorunda. Mağaza karmasının sağlam olması bu rekabette ön plana çıkmak için artık tek başına yeterli değil. İstanbul gibi stresli ve karmaşık bir şehirde insanların keyif alacakları, aileleri ya da dostlarıyla birlikte mutlu zaman geçirebilecekleri alanlar sunmanız gerekli. Çocuklar ailelerin yumuşak karnı. Önce çocuğun ihtiyaçları, çocuğun tercihi, çocuğun beklentileri, çocuğun eğlencesi ve çocuğun kaliteli zaman geçirebilmesi… Ebeveyn kendisinin sosyal ihtiyaçlarından önce çocuğunun ihtiyaçlarını karşılamak için çabalar… Bu nedenle her AVM’de çocuk odaklı projeler hayata geçiriliyor, çocuklara yönelik geniş çaplı etkinlikler düzenleniyor.
KidzMondo özelinde bakacak olursak; KidzMondo içinde yer aldığı Trump Alışveriş Merkezi için önemli bir güç, en çekici kalem… Türkiye’nin ilk çocuk şehri… Kendi yaşadığı lokasyonda yer almasa dahi aileler KidzMondo için belirli bir mesafe kat edip çocuklarıyla Trump AVM’ye geliyor. Ayrıca sadece İstanbul genelinden değil hafta sonları ve tatil günlerinde farklı şehirlerden de aileler KidzMondo’ya geliyor. Çünkü İstanbul dışında başka bir ilde KidzMondo konsepti yok. Hatta biz ziyaretçilerimizden kendi şehirlerinde de KidzMondo açmamız konusunda çok yoğun talepler alıyoruz.
Bu doğrultuda AVM’ler ile içlerindeki eğlence parkları arasında organik bir bağ olduğunu, her iki tarafından da birbirini beslediğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Günümüzde sadece mağaza karmanız rekabette sizi öne çıkarmak için yeterli olmuyor. Sosyal alanlara, etkinliklere yatırım yapmanız, ziyaretçileri avm içinde tutacak farklı yollar bulmanız gerekli. Bunların başında da tabi ki çocuk tema parkları, çocuk etkinlikleri ya da çocuklara özel hizmetler geliyor. Aileler çocuklarının hem kaliteli zaman geçireceği, hem eğleneceği, hem de güvende olabileceği yerler arıyorlar. KidzMondo tüm bu ihtiyaçları karşılıyor. Aileler çocuklarını güvenle KidzMondo’ya teslim edip kendileri AVM içerisinde özgürce vakit geçirebiliyorlar.
Çocuklu aileler AVM’ler için büyük önem taşıyor, en kıymetli ziyaretçi profili… Çocuk severse alışveriş merkezlerinde kalış süresi artar, bununla birlikte harcama oranı yükselir. Ve yine çocuk severse alışveriş merkezi ile aile arasında duygusal bağ kurulur, daimi ziyaretçi sayısı yükselir.”
İstanbul Akvaryum, günde ortalama 4.000 ziyaretçiye ev sahipliği yapıyor
Dünyanın en önemli metropollerinden biri olan İstanbul şehrinin Avrupa yakasında yeni bir cazibe merkezi yaratarak; eğitim, eğlence, turizm vb. alanlarda farklı bir katma değer sağlamak ve bu değeri sağlarken de üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizin kendine ait coğrafi güzelliklerini dünya denizleri ile birleştirerek ziyaretçilerimize unutamayacakları bir tecrübeyi kazandırma fikri ile İstanbul Akvaryum projesinin temellerinin atıldığını söyleyen İstanbul Akvaryum Müdürü ve İcra Kurulu Üyesi Dilek Çapanoğlu, “Akvaryumun planlanma sürecinde ziyaretçilerin hem kültürel anlamda sualtı dünyası ile ilgili bilgi edinebilecekleri, hem de eğlenebilecekleri interaktif zeminli bir konsept belirlendi. Tüm bu zorlu ve detaylı süreçlerin tamamlanması sonucunda da su hacmi büyüklüğü, canlı çeşitliliği, gezi parkuru uzunluğu ve temalandırma faktörlerinden dolayı Dünya’nın en büyük Tematik Akvaryumu olan İstanbul Akvaryum kapılarını 25 Haziran 2011’de ziyaretçilerine açtı. Parasal anlamda baktığınızda çok riskli bir yatırım. Akvaryum tesisimiz 100 milyon USD + KDV lik bir yatırım yapıldı. Uluslararası danışmanlarımıza, Türkiye’de oluşturduğumuz ekip çok iyi ayak uydurdu. Açıldığımızdan bu yana sistemimiz düzgün bir şekilde işliyor. Sektördeki benzer yatırımcıların fikir danıştığı, örnek aldığı bir rol model haline geldik. Bu tamamen bir sevda işi, gönül işi, bu tesisi hayata geçirme ve hayatın devamlılığını sağlama işi. Büyük bir teknoloji transferi gerçekleştirdik, dünyanın farklı ülkelerinde tanıştığımız işbirliği yaptığımız ya da fikir aldığımız birçok insanın aslında hayret ettiği ve siz bunu yapamazsınız dediği şeyler burada yapıldı. Akvaryumun AVM’mize sağladığı en büyük avantajlardan biri; her gün bir önceki günden farklı ziyaretçi profilini ağırlayarak bu profili AVM kısmına yönlendiriyor olması. Dolayısıyla gerek yerli gerek yabancı ziyaretçi olsun İstanbul Akvaryum ziyaretçilerinin neredeyse hepsi Aqua Florya’ya geçerek gerek yeme içme olsun gerek alışveriş olsun tüm hizmetlerden faydalanmaya devam ediyor. Sosyal bir varlık olan insanın sağlıklı bir şekilde hayatını sürdürmesi için temel ihtiyaçları kadar eğlenmeye de ihtiyacı var. Her şeyden önce köpekbalıkları ve vatozlar gibi karşılaşma şansınızın neredeyse olmadığı canlıları akvaryumda yakından görerek inceleme fırsatı yakalamış oluyorsunuz ve bunu da eğlenerek, interaktif unsurları kullanarak sağlıyorsunuz dolayısıyla yaşınız ve profiliniz ne olursa olsun muhakkak sizi cezbedecek bir unsurla karşılaşarak unutulmaz bir tecrübe ile akvaryumu gezmiş oluyorsunuz. Yaptığımız ölçümlerde ve araştırmalarda ziyaretçilerimizin öncelikle çocuklarına farklı deneyimler yaşatabilecekleri konseptleri seçtiklerini görüyoruz. Ayrıca çocukların kişisel gelişiminde de su altı dünyasının inanılmaz olumlu etkileri olduğunu biliyoruz. Akabinde akvaryum ve AVM arasındaki sinerji zincirleme reaksiyon şeklinde gelişiyor. Akvaryumu gezen ziyaretçilerimizin neredeyse hepsi Aqua Florya AVM’ye geçerek ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda zamanlarının geri kalanını AVM’de geçiriyorlar. Akvaryum ve AVM’nin sahip olduğu eşsiz deniz manzarasını da vurgulamadan geçemeyeceğim. Tesislerimizin her noktasından denize ve açık havaya kolayca erişilebilir olması lokasyonumuzun en önemli avantajlarından biri.”
Açıldığı günden bu yana 6 milyon üzerinde yerli ve yabancı misafirimizi ağırladıklarını ifade eden Çapanoğlu, “Günde ortalama 4.000 ziyaretçiye ev sahipliği yapıyoruz, aylık ortalamamız 100.000 bandı üzerinde seyrediyor diyebiliriz. 2015 yılında sadece akvaryum tesisimiz için 1.5 milyon ziyaretçi hedeflemiştik ve 2015 yılını hedefimize çok yakın bir rakamla tamamladık. Bizim için hedeflerimize ulaştığımız verimli bir yıldı diyebiliriz. 2016 yılı için hedeflediğimiz ziyaretçi sayısını 1.5 milyon ve üzeri olarak belirlemiş durumdayız. Bu rakamı belirlerken tabi ki ülkemizin turizm yönünden yaşadığı gelişmeleri ve geri dönüşleri sıcağı sıcağına takip ederek gerçekçi bir hesaplama yapmaya çalışıyoruz. Şu an için 2016 yılı yabancı turist yoğunluğu açısından beklediğimiz rakamları bize vermeyecek gibi gözüküyor fakat yine de umutluyuz” dedikten sonra şu açıklamada bulundu:
“Ziyaretçilerimizin daha çok akvaryum gezilerini planlayarak önce İstanbul Akvaryum’a ardından alışveriş için Aqua Florya AVM’mize yönlendiklerini görüyoruz. Yani akvaryum bu lokasyonun tercih edilmesinde çok büyük bir etken olarak karşımıza çıkıyor.
Artık tüm AVM‘ler kendi içlerinde farklılaşmak adına geliştirdikleri pazarlama planlarında biribirinden farklı etkinlikleri, workshopları ve alternatif aktiviteleri takvimlendirerek tercih edilme noktasında öne geçmek için çabalıyor. Dünyanın en büyük tematik akvaryumunun Aqua Florya AVM’nin yanıbaşında olması, birbiri içine geçmiş entegre iki tesis olması da AVM ile aramızdaki sinerjiyi ciddi oranda arttırıyor. İş ve gündelik hayatın yoğunluğundan arda kalan vakitlerde ailelerimiz için doyumlu ve keyifli zamanlar yaratmak için uğraşıyoruz, dolayısıyla eğlence ve çocuk teması olmayan AVM’lerde bu arayış eksik kalarak müşteri profiline cevap verememiş oluyor. Bu da müşterileri eğlence ve çocuk temasının güçlü olduğu AVM‘lere ya da eğlence tesislerine yönlenmesinde büyük rol oynuyor. Dolayısıyla özellikle birden çok arayışa cevap veren birbirine entegre tesislerin çok daha fazla tercih edildiklerini görüyoruz. İstanbul Akvaryum ve Aqua FLorya ikisi de birbiri için çok büyük bir katalizör olma özelliği gösteriyor.”
Xtrem Aventures, macera ve heyecan arayanlar için
Xtrem Aventures heyecanı Fransa, Almanya, ABD dahil 14 ülkeden sonra şimdi Türkiye’de.UNIQ İstanbul içinde yer alan Xtrem Aventures, macera, heyecan ve eğlence arayanların yeni adresi oldu.
Xtrem Aventures Istanbul ile yüksek ip parkurlarıyla “Yerden Göğe Kadar Macera”yı yaşamak mümkğn hale geliyor.
Maslak UNIQ İstanbul’da 8000 metrekare ormanlık alanda kurulan Xtrem Aventures İstanbul’a macera, heyecan ve eğlence arayan herkesi davet ediyor. Koruyucu ağ ile çevrili 4 – 8 yaş grubuna özel parkuru, 15m yükseklikte başlayıp 180m uzunluğundaki halat kaydırak ve ağaçlar arasında yetişkinler için hazırlanan 4 farklı seviyeden oluşan yüksek ip parkurları ile heyecanı zirvede yaşamak mümkün.
– Koruyucu ağ ile çevrili parkura sadece 4-8 yaş grubundaki çocuklar girebilir.
– Yeşil, Mavi ve Kırmızı parkurları 8 yaşından büyük ve 120cm’den uzun herkes kullanabilir.
– Siyah parkuru 8 yaşından büyük ve 140cm’den uzun herkes kullanabilir.
– Zipline Parkuru (Yeşil Parkur) bileti alan misafirler bu parkuru 1 kez kullanabilirler. Bu parkuru 8 yaşından büyük ve boyu 120 cm’den uzun olan herkes kullanabilir.
KidZania: 19 ülkede 23 şehirde bulunan büyük bir küresel ağın parçasıyız
2014’ün ilk çeyreğinde açılan KidZania Türkiye’ye 20 milyon dolar yatırım yapıldığını söyleyen yetkililer, “KidZania, Türkiye’de eğlendirirken eğitme (edutainment) sektörünün ilk örneklerinden biri. Bu açıdan Türk eğlence ve eğitim sektörlerinin gelişmesi açısından çok önemli bir yere sahip. KidZania’nın kuruluşunun altında, eğitim, eğlence ve yetkilendirme yatıyor. İşbirliği ortaklarımız da bunu çocuklar için gerçek bir dünya tecrübesi haline getiriyor. Örneğin Türk Hava Yolları uçaklar ve pilotlar hakkında bilgi sahibi. Tecrübeler gerçek. Böyle olunca da iş birliği ortaklarımız çocuklara KidZania içerisindeki deneyimleri yaşatırken tamamen gerçek ve organik bir şekilde eğitilmelerini sağlıyorlar. Çocuklar için; büyüdüklerinde itfaiyeci, doktor veya radyocu olmak hayali hep vardır ve bunları gerçek hayatta başka hiçbir yerde tecrübe edemezler. Şunu gururla söylemek isteriz ki; çok sayıdaki KidZania merkezi, bağlı bulundukları ülkelerin eğitim bakanlıklarından denklik aldı. Biz de tamamen gerçek markalardan aldığımız deneyim ve içerik desteğiyle bu doğrultuda çalışmalarımıza devam ediyoruz. KidZania, 19 ülkede 23 şehirde bulunan büyük bir küresel ağın parçası. Bazı alanlarda bu küresel birikimden aldığımız güç ve güvenle, kendi içeriklerimizi bilgi birikimimiz ve deneyimimizle oluşturuyoruz” dedikten sonra şu bilgileri verdiler:
“Aylık ziyaretçi sayımız mevsim ve okul dönemine göre değişiklik gösteriyor. Bütün bir yıla baktığımızda aylık ortalama 30.000 ziyaretçi ağırlıyoruz. 2015 yılı ilk 6 ay beklentilerimizi karşılarken Haziran sonrasında seçim dönemi belirsizlikleri bir dönem koalisyon arayışları ve çözüm sürecinin sonlanmasıyla başlayan terör olayları 2015 sonunu ve 2016 ilk çeyreğini beklentilerin altında kapatmamıza neden oldu.”
Daha çok alışveriş için gelen mi oyun parkına uğruyor, yoksa oyun parkına gelen mi alışveriş de yapıyor? sorumuza ise şöyle cevap verdiler:
“Akasya AVM içinde ziyaretçilere keyifli ve rahat bir alışveriş ortamı sağlama konusunda Kidzania olarak destek olmaya devam ediyoruz. Ebeveynleri çocuklarının güvenle eğlendiklerinden emin olarak, kendi ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri alışveriş ve yiyecek alanlarında keyifli vakit geçiriyorlar.”
Eğlence ve çocuk teması olanla, olmayan AVM arasında nasıl bir fark oluşur? dediğimizde ise yetkililer, “Son yıllarda çok sayıda ve farklı tema ile açılan AVM’ler var ve her birinin hitap ettiği hedef kitle farklı. Biz Akasya’da kültür sanatla eğlenceyi bir araya getirmeyi ve her yaş grubu için konforlu bir yaşam alanı oluştururken insanlara bir şeyler katmayı da hedefleyerek yola çıktık. Çünkü biz aile’yi olduğu gibi kucaklamak ve manevi ihtiyaçlarını da karşılamak istiyoruz. Ailenin her bireyi için farklı etkinlikler ve elbette ailelerimizin gözbebeği olan çocuklarımız için eğlenceli ve eğitici bir ortam yaratma hedefiyle çalışıyoruz” dediler.
AYD: Çocuk oyun alanlarının yönetmelikle hükme bağlanması son derece olumlu
Alışveriş merkezlerinin ziyaretçilerine güvenli, rahat ve hijyenik şartlarda alışveriş yapma ve sosyal imkanlar sunma hedefi doğrultusunda gerekli şartları yerine getiren yapılar olduğunu ifade eden AYD Genel Sekreteri Günöz Atakan, “Ziyaretçilerimize çocuk oyun alanlarını da içeren imkanlar sunmamız sadece kanunun değil kaliteli hizmet anlayışının da bir gereği. Elbette çocuk oyun alanlarının yönetmelikle de hükme bağlanması son derece olumlu. İlgili yönetmeliğin bu alanlarla ilgili metre kare ve ölçüt konusunda hükümler getirmemesi ile ilgili olaraksa derneğimiz tarafından Bakanlığımızdan bilgi talebinde bulunulmuştur. Çocuk oyun alanlarının denetimi de yine Bakanlık tarafından veya Bakanlığın belirleyeceği birimler tarafından yapılacaktır” dedi.
LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul: Ailece eğlence tercih ediliyor
Doğu Avrupa’nın ve Türkiye’nin ilk LEGOLAND® Discovery Centre’ı 30 Temmuz 2015’de 40 milyon TL’lik yatırımla Forum İstanbul AVM’de hayata geçtiğini söyleyen LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul Genel Müdürü Sarper Hilmi Suner, “Geçtiğimiz 5 yılda, aile konseptli eğlence çok yaygınlaştı ve yaygınlaşmaya devam ediyor da… Anne babalar, çocuklarının bitmek tükenmek bilmez enerjilerini harcayacak yer ararken aynı zamanda bir şeyler de öğreniyor olmalarını istiyorlar. Çocuk ve ebeveynin bir arada kaliteli vakit geçirmesini sağlayan mekanlara duyulan ihtiyaç giderek artıyor. Biz de bu noktada devreye giriyoruz. Özellikle büyük şehirlerde zaman sıkıntısı yaşayan ebeveynler bir güne çok fazla aktivite ve işi sığdırmak zorunda kalıyorlar. Hem ihtiyaçlarını gidermek için alışveriş yapmak hem çocuklarının eğlenme ve soyalleşme ihtiyaçlarını aynı mekanda karşılamak çok büyük bir avantaj. Avm’lerin iklim şartlarından etkilenmeyen kapalı mekanlar oluşu, ücretsiz otopark imkanı, sundukları farklı yiyecek mekanları ile bütün ihtiyaçlara aynı çatı altında cevap veriyor olması bir tercih sebebi.Sonuç olarak hem çocuklar hem de aileleri memnun oluyor” dedikten sonra şu bilgileri verdi:
“ Açıldığımız günden bu yana, yoğun bir ilgi görüyoruz. Burada, şehrin eğlence hayatına ailece eğlenmeye imkân veren yeni bir renk getiriyoruz. Dünyada Merlin Entertainments’e bağlı 15 LEGOLAND® Discovery Centre arasında müşteri memnuniyeti en yüksek eğlence merkezi seçildik. Müşterilerden alınan bilgilerle müşteri hizmetleri, müşteri tatmini, paranın karşılığını alıyor musunuz, kuyrukta bekleme süresi, yiyeceklerin kalitesi, personelin ilgisi, gizli müşteri karşısında yeterli ilgi değerlendirmelerinde LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul en yüksek puanı aldı. Bundan da büyük bir mutluluk ve gurur duyuyoruz.
LEGOLAND® Discovery Centre’ın ana hedefi, 3 ila 10 yaşları arasındaki çocuklar ve aileleri için hep birlikte keyifli zaman geçirebilecekleri güvenli ve eğlenceli bir deneyim sunmak. Ziyaretçilerimizi mutlu etmek, bizim için en büyük mutluluk. Dahası her yaştan LEGO® tutkunu olduğunu bildiğimiz için de, yetişkinlere yönelik farklı etkinlikler düzenliyoruz. LEGO® parçalarıyla doyasıya zaman geçirmek isteyen yetişkin LEGO® severleri buluşturuyor.
Gün içinde yetişkinler LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul’a sadece bir çocuk eşliğinde giriş yapabilirken, ‘ Yetişkin Geceleri’ne tek başlarına veya arkadaş gruplarıyla katılabiliyorlar. 18 yaş üstü herkesin katılabileceği “LEGOLAND® Discovery Centre Yetişkin Geceleri”nde LEGO® fanlarıyla harika vakit geçirmek, Model Yapım atölyesinde LEGO® parçalarıyla modeller yaparak yeteneklerinizi ortaya koymak isteyen için ideal bir etkinlik.
Henüz birinci yıldönümümüzü kutlamamış olmamıza rağmen ziyaretçilerimizin beğenisini canlı tutmak için farklı projeler tasarlıyoruz. LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul’da heyecanlı LEGO® gezileri, 4 boyutlu sinema, LEGO® parçalarının yapım sırrının anlatıldığı LEGO® Fabrika Turu, Model Yapım Uzmanı tarafından yönetilen atölye çalışmaları, İstanbul ve dünyanın ikonik yapı ve eserlerinin tamamen LEGO® parçalarından yapılmış modellerinin yer aldığı Miniland®, temalı oyun alanları, doğum günleri ve kutlamalar için özel parti odaları yer alıyor. Kısa süre önce bunlara Star Wars Episode I – The Phantom Menace MINILAND sergisini ekledik. 200,000’den fazla LEGO® parçasının bir araya getirilmesiyle oluşturulan ve tasarlanması ve yapılması 2.000’i aşkın saatte tamamlanan sergi, şimdiden Star Wars hayranlarının dikkatlerini üzerine topladı.”
LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul’un, Türkiye ve Doğu Avrupa’nın ilk ve tek LEGO® temalı merkezi olduğunu, bu nedenle bulunduğu lokasyondan bağımsız olarak tek başına bir cazibe merkezi durumunda bulunduğunu kaydeden Suner, “İstanbul’un tüm semtlerinden ailelerin ilgisini çekmekle kalmayıp, komşu şehirlerden, Ankara, İzmir gibi diğer büyük şehirlerden de ziyaretçilerimizi ağırlıyoruz. Elbette ziyaretçilerimizin bir kısmı da bulunduğumuz Forum İstanbul’u ziyarete gelen ve ziyaretleri sırasında merkezimize de uğrayan aileler fakat çocuklu aileler genellikle planlarını en az bir kaç gün önce yapıyorlar, o nedenle özellikle planlayıp gelen misafirlerimizin sayısı çok daha fazla. Amacımız LEGOLAND® Discovery Centre İstanbul’u çocuklu aileler için ‘çocuklarla İstanbul’da mutlaka ziyaret edilmesi gereken yerler’ listesinin üst sıralarına kalıcı bir şekilde taşımak. Sadece İstanbul ve Türkiye’den değil, diğer ülkelerden de gelen yabancı turistler için de mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer olmaktır” dedi.
KDM Danışmanlık: Tematik AVM’ler büyük değer kazandı
Çocuk ve eğlence merkezlerinin AVM’lerin olmazsa olmazı arasında yer aldığını ifade eden KDM Danışmanlık Genel Müdürü Murat İzci, çocuğu kazanan AVM’nin aileyi ve mükafat olarak ta alışverişi kazandığını söyledi. İzci, “Son yıllarda tematik AVM’ler büyük değer kazandı. Akvaryum, kayak merkezleri, büyük ölçekli çocuk oyun alanları AVM’ler içinde daha fazla yer almaya başladı. Bu tarz mekanlar AVM’lere büyük sinerji ve enerji kazandırıyor. AVM’ler çocuk oyun alanları da anchor mağaza statüsünde olduğu için daha makul kiralar alınıyor ve onların yarattığı sinerjiden faydalanılıyor. Gıda marketleri, sinema ve çocuk oyun alanları gibi noktalar, AVM’lerin olmazsa olmazı durumundalar. Kira gelirlerine katkıları çok olmazsa bile fayda-maliyet olarak değerlendirildiğinde inanılmaz katkı veriyorlar. Torium AVM’de ki kayak pisti ile büyük çocuk oyun alanı, Mall of İstanbul’da ki MOİ Park, Vialand’ta ki Disneyland benzeri tematik alan, Forum İstanbul’da ki SeaLife veya Aqua Florya’da ki son derece başarılı Akvaryum gibi çok başarılı örnekler var. Trump AVM’de ki KidzMondo, Akasya’da ki KidZania’da birer çocuk cenneti gibi. Gençlerin ilgisini çok çeken bowling ve buz pateni pisti ile de tüketiciler 1 Ekim 1988 tarihinde İstanbul’da açılan Galleria AVM sayesinde tanıştılar” dedikten sonra şu bilgileri verdi:
“Türkiye’de AVM açma hızı azaldı. Birkaç sene öncesine kadar AVM’lerde bulunan görece küçük çocuk oyun alanları yeterliydi. Artan rekabetle beraber çocuk oyun alanlarının da önemi arttı. Daha büyük alanlar, daha bol çeşitte oyuncaklar konulmaya başlandı. Sinema salonlarının sayısı ve kalitesi arttı. Gençlere yönelik bowling alanları oluşturulmaya başlandı. Yeni yapılan veya açılan AVM’lerde çok amaçlı salonlar oluşturulmaya başlandı. Alışveriş merkezleri de hayatın evrilmesine paralel değişiyor, gelişiyor ve güzelleşiyor.”
Vialand, Türkiye’de birçok ilke imza attı
2013 Mayıs ayında; 360 derece perakendecilik anlayışı ile AVM, Otel ve Temapark için çapraz müşteri profillerini bir araya getirmekte ve çok geniş bir misafir profiline hizmet sağlamak amacıyla, 650 milyon $.’lık yatırım maliyetiyle açılan Vialand, İstanbul’a gelen her iki turistten birini de çekmeyi amaçlıyor.
Vialand’ın dünyada ve Türkiye’de bir Tema Parkı, açık ve kapalı alışveriş caddeleri, otel ve gösteri merkeziyle birleştiren ilk eğlence ve yaşam entegre alanı olduğunu söyleyen Kurumsal İletişim, Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Özlem Ersoylu Mutluer, “Türkiye’nin dünya standartlarındaki ilk ve tek tema parkı Vialand’in yanı başında olan Vialand AVM, sadece alışveriş değil bir yaşam merkezi olarak da ön plana çıkıyor. Türkiye’de ilk defa bir alışveriş merkezinin mimarisi, hepsi birbirinden avantajlı farklı mağaza cephelerine sahip olacak şekilde tasarlandı. Vialand, Türkiye’nin içinden tek tramvay geçen Alışveriş Merkezi. Vialand, dünyada ve Türkiye’de açık ve kapalı alışveriş caddeleri olarak tasarlanan, buna ek olarak ailece eğlence imkanı veren bir Tema Park ve dünya standartlarında otel yatırımı ile bütünleşik hizmet sunan ilk ve tek tematik Alışveriş Merkezi’dir. Vialand Alışveriş Caddeleri, herşeyden önce sadece bir AVM kültürü sunmuyor. Sürekli gelişen, değişen ve sektöründe öncü perakende marka karmasıyla ziyaretçilerine avantajlı, çok seçenekli alışveriş imkanı ile birlikte Vialand Tema Park’da ailece eğlenme imkanı ve Vialand Palace Otel’de dinlenme fırsatı sunuyor. Vialand’in 360 derece perakendecilik anlayışı ile AVM ve Temapark için çapraz müşteri profillerini bir araya getirmekte ve çok geniş bir misafir profiline hizmet sağlamaktayız. Bunun yanı sıra Türkiye’de hiç şubesi olmayan özellikle Orta Doğu pazarında yer alan markaların ilk şubesi Vialand’de yer alıyor. Açık hava konseptli alışveriş caddeleri, Avrupa mimarisinde sokakları ve mağazaları ile ziyaretçilerine bugüne kadar yaşamadıkları farklı bir eğlence ve alışveriş deneyimi yaşatıyor. Ayrıca Vialand içinde yer alan tamamı 60 ila 110 m² süitlerden oluşan 101 oda kapasiteli ‘Vialand Palace Hotel’ ile Ortadoğu ve Balkan pazarına hitap etmekte, böylece otele gelen turistlerin de hem Vialand Alışveriş Merkezi ve Vialand Tema Park’a, hem de sosyal, kültürel ve ekonomik olarak sektöre katkısı bulunmaktadır. Vialand’de açık hava caddeli AVM konsepti ve tema park, rekreasyon alanlarında yeşil alanlar öne çıkıyor. Geri dönüşüm projelerine destek veriyoruz. Ulaşım imkânlarının fazlalığı da sadece İstanbul içinden değil, yakın yerlerden de günübirlik Vialand’e ziyaretleri mümkün kılıyor. Ulaşım konusundaki avantajları, her yaşa hitap eden Vialand’in her bölgeye de hitap etmesini de sağlıyor. İyi lokasyon sadece Türkiye’deki farklı şehirlerden değil, Rusya, Balkanlar ve Ortadoğu’dan da turist çekmemize yardımcı oluyor. Türkiye’yi merkez aldığımızda, 2-2,5 saatlik uçuş mesafesindeki, 2 milyar kişinin yaşadığı coğrafyaya hitap ettiğimiz görülüyor. İstanbul’a gelen her iki turistten birini Vialand’e çekmeyi amaçlıyoruz” dedi.
AVM, Tema Park, Otel ve Gösteri Merkezi’nden oluşan tesis genelinde aylık 2,5 milyon ziyaretçi ağırladıklarını kaydeden Mutluer, şu bilgileri verdi:
“Tema Park, Cadde Alışveriş Merkezi, Otel ve Rekreasyon alanı ile dört farklı konsepti birleştiren Vialand, Uluslararası alışveriş merkezleri konseyi (ICSC) tarafından her sene Avrupa çapında düzenlenen yarışmada geçen yıl Jüri Özel ödülünün sahibi oldu. Dünya perakende sektörü için çok önemli bu özel ödülü kazanan Vialand, Londra’daki ödül töreninde büyük ilgi gördü. Böylece, Vialand Türkiye ekonomisine geçen yıl sağladığı 200 milyon Euro katkıdan dolayı duyduğu gurura, dünyanın en prestijli ödüllerinden birini ekledi. Yeni katılan markalarla büyüyen Vialand AVM, 2015 yılında hedeflerine ulaştı. Geçtiğimiz yıl AVM , Tema Park, Otel ve Gösteri Merkezi’nden oluşan tüm tesiste 4,5 milyona yakın sadece yabancı turist ağırladık. 2016 yılında yerli ziyaretçi sayısını %30 oranında yabancı ziyaretçi sayısını da tüm tesiste % 20 oranında arttırmayı hedefliyoruz.”
Vialand’in 360 derece perakendecilik anlayışıyla dünyada olmayan bir konsepti sunduğunu kaydeden Mutluer, “Bu nedenle, Vialand’i ziyaret edenler hem Tema Park hem Avm’den aynı oranda faydalanıyorlar. Vialand’in en önemli farklarından birisi de, ziyaretçilerimizin sabahtan gün bitimine kadar tüm günü ailece geçirebiliyor olmaları. Vialand, geçtiğimiz yıl Türkiye’de sosyal medyada en fazla check-in yapılan 2. lokasyonu oldu. ICSC ‘de “Avrupa’nın En Özellikli Perakende Projesi” kategorisinde jüri özel ödülünün sahibi olan Vialand, 800 Avrupa Tema Park’ı arasında ‘2015 Yılının En İyi 5’inci Tema Parkı’ seçildi. Superbrands 2015’de ‘Türkiye’nin En Genç Süper Markası’ ödülünün de sahibi olan Vialand, ‘Türkiye’nin En İyi Tematik Eğlence Merkezi ve En İyi Sosyo-Kültürel Projesi” ödüllerine de layık görüldü” dedikten sonra konuşmasını şöyle tamamladı:
“Tüketicilere, çocukları ile kaliteli zaman geçirebilecekleri, eğlenip sosyo kültürel aktivitelere katılabilecekleri farklı deneyimler sunmak önemli. Tema Park ve AVM konseptinin birlikte yaşanabildiği Vialand’de ziyaretçilerin zaman geçirme süreleri ortalamada oldukça yüksek. Ayrıca, farklı yaş gruplarının da en fazla ziyaret ettiği lokasyon olarak da öne çıkıyoruz. Vialand, açık hava konseptli ve Türkiye’nin içinden tek tramvay geçen Alışveriş Merkezi. Bünyemizde bulunan Alışveriş Caddelerinde misafirlerimize ‘Sınırsız eğlence özgürce alışveriş’ söylemi ile bütünleşik konsept ailece alışveriş ve eğlence imkanı sunuyoruz. Türkiye’de birçok ilke imza atan projemizde hedefimiz, kuruluşumuzdan bu yana tüketicilerimiz ile aramızda yarattığımız sinerjiyi uzun vadede de sürdürülebilir kılmak.”
Viaport Marina’da dünyanın en hızlı roller coaster’ı mevcut
Türkiye’de tema park yatırımlarını entegre perakendecilikle birleştiren ve konsept projeleriyle adından söz ettiren Via Properties, 2015 yılının Mayıs ayında hizmete açtığı dünyanın ilk 6 fonksiyonlu marinası Viaport Marina’nın tema park etabı da tamamlanmış oldu. ViaSea adı verilen tema parkta bulunan ve dünyanın en hızlı roller coaster’larından biri olan Red Fire, açıldığı günden itibaren binlerce kişiyi eğlencenin zirvesine taşıdı. 2,5 saniyede 110 km hızla 55 metre yükseklikten, 980 metre uzunluğunda raylarda hız treninin tadını çıkaran ziyaretçiler, roller coaster keyfini doyasıya yaşıyorlar.
Dünyadaki tüm tema parkları incelediklerini belirten Via Properties Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar, “Türkiye’de eğlence sektörünün tanımını Vialand ile değiştirmiştik. Şimdi ise Tuzla’da açıldığı günden itibaren milyonlarca kişinin ziyaret ettiği Viaport Marina’da dünyanın en hızlı roller coaster’larından birini hayata geçirdik. Artık eğlence merkezleri için yurtdışına gitmeye gerek kalmayacak. Artık yabancı turistler bizim parklarımıza eğlenmeye gelecekler” diye konuştu.
ViaSea içerisinde bulunan RedFire’ın 20 milyon Euro’luk bir yatırımla hayata geçirildiğini belirten Bayraktar, “Tema parklarda en önemli konu güvenliktir. Bu üniteler dünyanın en güvenli sistemleriyle kuruluyor” dedi.
MOİPark, 36 milyon dolarlık bir yatırım değerine sahip
Türkiye’nin en büyük yerli gayrimenkul yatırımcısı Torunlar GYO tarafından 1.3 milyar TL’lik yatırımla hayata geçirilen Mall of İstanbul’un 2014 yılının Mayıs ayında kapılarını açtığını söyleyen MOİPark İşletme Müdürü Metin Altay, “Mall of İstanbul’da yer alan MOİPark 36 milyon dolarlık bir yatırım değerine sahip. Ne mutlu ki yaptığımız bu yatırım; ziyaretçilerimizin memnuniyeti yanında ICSC (Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi) tarafından verilen ‘Ekstra Büyük AVM’ kategorisindeki ‘Avrupa’nın En İyisi’ ödülüyle de taçlandırılarak bizlere gurur verdi” dedikten sonra Mall of İstanbul ile birlikte yarattığı sinerjiyi şöyle açıkladı:
“Günümüzde alışveriş, yaşam ve eğlence merkezleri ailelerin çocuklarıyla birlikte iyi vakit geçirdikleri bir alan olarak ön plana çıkıyor. Sadece belirli bir yaş grubuna hitap eden AVM’ler ailelerin tercihi olmuyor. Bu sebeple bir alışveriş, yaşam ve eğlence merkezi yaratırken biz her yaş grubundan insanın keyifli, eğlenceli ve kendileri için faydalı aktivitelerde de bulunabilecekleri bir merkez olmasına dikkat ettik. Bünyemizde barındırdığımız MOİPark çocuklar hatta anne babalar için dahi eğlenceli faaliyetlerde bulunabilecekleri bir kapalı eğlence kolonisi. MOİPark’ın resmi tatil günlerinde ziyaretçi sayısı oldukça fazla. Örneğin 4 günlük bayram tatili de 55 binden fazla kişi MOİPark’ı ziyaret etti. Aylık ortalama ziyaretçi sayımız için 150 bin kişi diyebiliriz. Yerli ve yabancı turistler dahil olmak üzere kayda değer bir yoğunluğa sahibiz.”
2015 yılında hedeflerinin üzerinde bir performans gösterdiklerini açıklayan Altay, “2016 yılındaki grafiğe bakıldığında ziyaretçi sayımızın hızla artış gösterdiğini görüyoruz. MOİPark kapalı ve iklimlendirme sistemine sahip bir eğlence merkezi olduğu için yılın her ayı rağbet görüyor” dedikten sonra şu bilgileri verdi:
“MOİPark, eğlence alanında dünyanın farklı ülkelerinde özel tasarımlar gerçekleştiren Kanadalı Forrec şirketi tarafından tasarlandı. Şirketin referansları arasında Nickelodeon Universe, Almanya, Malezya ve ABD’deki Legoland’ler, Florida’daki Universal Stüdyoları, Orlando’daki Macera Adası ve Kanada’daki Wonderland gibi merkezler yer alıyor. 36 milyon Dolar yatırım ile 12 bin metrekare alana kurulan MOİPark’ta, Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’ya ilk kez giriş yapan dev salıncaklar ve İstanbul Dehşet Oteli (İstanbul Haunted Otel) yer alıyor. ‘İstanbul Dehşet Oteli’ dünyadaki birçok şehirde bulunan ve meraklılarının olmazsa olmazı dehşet otellerinin İstanbul şubesi. Dehşet Oteli’nde profesyonel makyaj yapılmış gerçek oyuncular performans sergiliyor. ‘Yer Çekimi Sıfır’ platformu merkez kaç kuvvetiyle çalışıp ayaklarınızı yerden kesen ve yer çekimini hissetmediğiniz farklı bir deneyim sunuyor. Ayrıca, Avrupa’nın en büyük kapalı eğlence kolonisi MOİPark, Mall of İstanbul’un diğer etkinliklerinden, kültür ve sanat aktivitelerinden, özel sergilerinden pozitif anlamda etkilenerek, güçlü bir sinerji yaratıyor.”
Sea Life Akvaryum: 15 binden fazla deniz canlımız mevcut
Dünyanın en büyük 5. akvaryumu olan İstanbul’da bulunan Sea Life Akvaryum, 30 Milyon TL’lik bir yatırımla 21 Ocak 2015’te faaliyete geçtiğini söyleyen İstanbul Sea Life Akvaryum Genel Müdürü Gülnur İnkaya, AVM ile birlikte nasıl bir sinerji yarattıklarını ise şöyle açıkladılar:
“Günümüzde AVM’ler artık sadece alışveriş yapılan mekanlar değiller. Alışveriş, yaşam ve eğlence merkezi olarak anılıyorlar ve bu konsepte hizmet ediyorlar. Bir AVM’de olması gereken, istenilen ürünlere kolaylıkla ulaşılması yanında bilgi ve eğlence içeren faaliyetlerde de bulunulabilmesi. Bunun için Sea Life Akvaryum, Forum İstanbul’u önemli bir cazibe merkezine dönüştürüyor. Anne, baba ve çocukların birlikte keşif, bilgi ve eğlence dolu vakit geçirebilecekleri bir yer olarak Sea Life Akvaryum gerek Forum İstanbul için gerekse bulunduğu lokasyon için önemli bir çekim alanı ve değer yaratıyor.”
Ziyaretçi sayısının sezona göre farklılık gösterdiğini söyleyen İnkaya, “Hafta sonları ve tatil günleri daha çok ziyaretçimizin olduğunu söyleyebiliriz. Günden güne artan bilinirliliğimizle gururla söyleyebiliriz ki İstanbul’un değil Türkiye’nin en uzak noktalarından dahi ziyaretçilerimiz oluyor. Avrupa’nın ilk ve tek dijital akvaryumu ‘Resim Akvaryum’un lansmanını yaptığımız hafta bizi televizyonda izleyip Hatay’dan dahi gelen ziyaretçilerimiz oldu. Yaz sezonuyla birlikte yerli ve yabancı turist ziyaretçilerimizde de yüksek oranda artış izliyoruz. 15 farklı türden tam 61 köpekbalığına ev sahipliği yapıyoruz. Bu Avrupa’daki en kalabalık köpekbalığı ailesi demek. Aynı zamanda 270 derecelik panoramik görüntüye sahip sualtı izleme odamız Okyanus Odası’nda ziyaretçilerimiz canlıları yakından görürken, 83 metrelik Türkiye’nin en uzun sualtı tünelinde denizin tabanında gezercesine bir yürüyüşe çıkabiliyorlar. 15 binden fazla deniz canlısını bünyemizde barındırıyoruz. Kaplumbağa hastanemizde nesli tehlikeye giren yaralı deniz kaplumbağalarının tedavilerini yapıyor ve denizlere geri salıyoruz. Geçtiğimiz yıl 4 deniz kaplumbağasını kurtardık. Hem bilinçlendirme çalışmalarımız hem de sunduğumuz bilgi ve eğlence dolu aktivitelerle iyi bir 2015 yılı geçirdik. 2016 grafiği izlendiğinde yılsonunda dünyanın en büyük 5. Akvaryumu olarak yeni gelen canlılarımızla daha yoğun bir ilgi olacağını öngörüyoruz” dedikten sonra eğlence ve çocuk teması olanla, olmayan AVM arasındaki farkı da şöyle açıkladılar:
“AVM’lere aileler sadece alışveriş yapmaya değil iyi vakit geçirmeye geliyorlar. Bunun için bir alışveriş, yaşam ve eğlence merkezinin tüm aile bireylerine hitap edebilen özelliklere sahip olması gerekiyor. Hem çocuğa hem de anne babaya hitap edebilen merkezler daha çok tercih sebebi oluyor.”
Kule Site AVM: Çocukla AVM’ye gelenler ciroları arttırıyor
Kule Site AVM içerisinde MaxiPark Çocuk Eğlence Merkezi, Bowling Oyun Merkezi ve Çocuk Parkı olmak üzere 3 adet eğlence alanı bulunduğunu ifade eden İşletme Müdürü Mustafa Totan, “Aynı zamanda belirli günlerde çocuklar için eğlence temaları oluşturuyoruz. Bu 23 Nisan’da çocuklar için Keloğlan Köy Evi etkinliğini düzenledik. Keloğlan Masallar Köyü’nde Keloğlan, Huysuz ve Uzun gösterileri, sürpriz hediyeler, çeşitli aktiviteler ve atölye çalışmaları gerçekleştirildi” dedikten sonra bu tür temaların AVM ’ye neler sağladığını şöyle açıkladı:
“AVM için olumlu etkileri var diyebiliriz. AVM’miz samimi tavrıyla ziyaretçilerimize aile ortamı oluşturuyor. Bu nedenle ziyaretçilerimizin seçim noktası haline geliyor. Hazırladığımız temalar ile 7’ den 70’ e birçok insanın dikkatini çektiğimizi düşünüyoruz. Geçtiğimiz günlerde yapmış olduğumuz Keloğlan Köy Evi etkinliği sosyal medya ’da 204.773 kişiye ulaşmış 300’e yakın yorum ve mesajla geri dönüt almıştır.
Ziyaretçi sayımızı arttırmak adına sürekli gelişen konsepti takip ediyoruz ve insanların eğlence anlayışlarını göz önünde bulundurarak etkinlikler düzenlemeye çalışıyoruz. Ayrıca Kulesite olarak her sene düzenli şekilde gerçekleştirdiğimiz ve Konyalıların yakından takip ettiği bizimle bütünleşen etkinliklerimiz var. Örnek verecek olursak Şubat ayı içerisinde unutulmaya yüz tutmuş birbirinden güzel Geleneksel Sanatı 46 ustanın katılımı ile AVM içerisinde misafir ettik. Beşincisini düzenlediğimiz bu Geleneksel Türk El Sanatları Şölenimiz yoğun ilgiyle karşılaştı.”
Bu tür birimlerin çocuklara samimiyet ve güven içerisinde oyun oynayabilecekleri, istedikleri eğlence anlayışını bulabilecekleri mesajını verdiğini ve çocuklara unutamayacağı anıları biriktirme imkânı sunduklarını ifade eden Totan, “Muhakkak ki her AVM’nin ziyaretçilerini memnun etmek adına takip ettiği, kendine özgü konseptleri vardır. Olmayanlarda kendilerine uygun bir yol izliyorlardır. Ancak bir Avm ’nin eğlence ve çocuk teması olmaması bence büyük bir eksiklik. AVM ’de sadece alışveriş değil, eğlence unsuru da önemlidir. Bu nedenle ziyaretçileri hoşnut etmek adına Avm içerisinde ziyaretçiler için kendilerine ve çocuklarına vakit ayırabileceği, çocuklarının neşeli vakit geçirebileceği yerleri ön planda tutmak gerekir” dedikten sonra çocukla gelen ailelerin satışlara etkisini şöyle açıkladı: “Kapalı alanlardan hoşlanmayan, çabuk sıkılan veya huzursuzlanan çocuklara sahip aile bireyleri huzursuzluğa kapılıp alışverişini öteleyebiliyor. Bu durumu istisna dışında tutarsak ve olaya genel olarak bakarsak çocuklarıyla gelen aile satış alanında daha fazla kalıyor diyebiliriz. Malumunuz aileler artık dünyalarını çocuklarının beklentileri ve mutlulukları üzerine kuruyor, çocuklarının istediğini yapmak için elinden geleni yapıyorlar.”
Kaynak:RetailTurkey