VERİMLİLİK VE A 101
Genellikle perakende formatları konu olunca örnek durumundaki başarılı şirketlerin uygulamalarını bu köşeden açıklıyoruz. Bazen de iyi tarafların yanında aksayan tarafları da gündeme getiriyoruz. ... devamı
Plastik Atık Tehdidi
Plastik Atık Tehdidi Plastiği önce tanımalıyız. Aslında marketlere girdiğimiz andan itibaren çok değişik mamul çeşidiyle karşımıza çıktığı için fazla yabancı değiliz. Ancak ana ham madde ... devamı
ÇİĞ SÜT MÜJDESİ !
ÇİĞ SÜT MÜJDESİ ! Sütün en doğal hali ineğin memesinden sağıldığı halidir. Bu süte hijyen ve soğuk zincir şartlarında ve 24 saat içinde ulaşma imkanı olan herkesin bu şansı kullanması ... devamı
Eğitim Sahaya Yansımıyorsa…
Eğitim Sahaya Yansımıyorsa… Mesleki eğitimlerde bir başarı sağlanıyorsa bunu önce müşteri fark etmelidir. “Kasaplarımızı ve manavlarımızı eğitiyoruz” sloganı, hizmet reyonlarında ... devamı
Her Ürün %100 Doğal !
Her Ürün %100 Doğal ! Ülkemizde ambalaja “ %100 Doğal ” ifadesini yazmak o kadar kolaylaştı ki; tüketicinin hangisinin doğal olmadığını anlaması artık tamamen kendi gayretine kaldı. Zira herhangi ... devamı
Reel Büyüme Nedir?
Reel Büyüme Nedir? Reel büyüme nin basit tarifi; nominal büyüme oranının enflasyondan arındırılmış halidir. Nominal büyüme ise ilk bakışta görünen büyüme oranıdır. İster ülke, isterse ... devamı
Çilek ve Uçurum
Çilek ve Uçurum Hikaye anlatıcısı Judith Malika Liberman 16. Dünya İnsan Yönetimi Kongresi’nde bize bir hikaye anlattı. O hikayeden aklımda kalan iki şey, bir çilek, bir uçurum ve şu cümleler Çilek ... devamı
Bu Dükkanlar Neden Boş?
Bu Dükkanlar Neden Boş? Sıkıntıların sebebi; yatırım ortamının uygunsuzluğundan çok acelecilik, aşırı cesaret ve fizibilite çalışmalarındaki yetersizliktir. Dükkanlar hesapsız kiralamalar ... devamı
Kategori Yönetiminde Lokasyonun Önemi
Kategori Yönetimi’nde Lokasyonun Önemi Perakende sektöründe lokasyonun önemi; öncelikle yatırımı planlarken ve yeni şube yerinin kararı verilirken hissedilir. Stratejinizde o bölgeye uygun mal ve ... devamı
Perakendeci Kendi Enflasyonuna Bakmalıdır
Perakendeci Kendi Enflasyonuna Bakmalıdır Perakendeci tarafından her yılın sonuna doğru başlatılan bütçe çalışmalarında, cari yılın işletme içinde gerçekleşen enflasyon oranına bakarak yeni ... devamı
Finansal Yapılandırma
Finansal Yapılandırma Global piyasalarda rekabet şartları gün geçtikçe artıp ağırlaşırken, ulusal ve uluslararası piyasalar bütünleşik bir hale gelmiştir. Bu sebeple sadece ülkemizde faaliyet ... devamı
Ürünleriniz Sizin İçin Çalışsın
Ürünleriniz Sizin İçin Çalışsın Mağazacılığın kemik taşlarından birisi de stok yönetimidir. İster küçük isterse büyük ölçekli olsun perakende mağazasında stok kontrolü esas kriterdir. ... devamı